به گزارش ایرنا ، علی اصغر جمعه ای روز دوشنبه در دهمین نشست کمیسیون توسعه گردشگری استان در سالن اجتماعات این نهاد افزود : رفع موانع توسعه گردشگری با توجه به وجود جاذبه گردشگری در مرکز استان، نیازمند توجه و اقدامات ویژه شهرداری این شهر است.
به گفته وی زیباسازی فضای شهری نقش موثری در تبدیل استان سمنان از معبر به مقصد دارد.
وی خاطرنشان کرد : ارایه خدمات متناسب با بافت روستایی مانند سنگ فرش کوچه ها و استفاده از گلیم ها و صنایع دستی برای زیبا سازی فضا در هر روستا می تواند در جذب گردشگر، رونق بوم گردی تاثیرگذار باشد.
رییس اتاق بازرگانی سمنان بر لزوم تلاش دستگاه های اجرایی سمنان برای تسهیل موانع اداری برسر راه سرمایه گذاران در بخش توسعه صنعت گردشگری تاکید کرد و گفت : اتاق بازرگانی آمادگی همکاری در زمینه احیا و سرمایه گذاری بافت تاریخی این استان را دارد.
جمعه ای اضافه کرد : ساماندهی تورهای گردشگری و معرفی ظرفیت های سمنان در زمینه طبیعت ، صنایع دستی ، آثار تاریخی و اماکن مذهبی و آداب و رسوم و آیین این منطقه در افزایش بهره برداری و رونق اقتصادی استان نقش غیر قابل انکاری دارد.
به گزارش ایرنا، در سال های گذشته به دلیل کم آبی در استان سمنان ،برای افزایش اشتغال و رونق اقتصادی به گردشگری به عنوان یکی ازمحورهای توسعه پایدار توجه شده است.
تبدیل سمنان از معبر به مقصد شعار و هدفگذاری اصلی استان سمنان در حوزه گردشگری تعیین شده است که نیازمند تقویت زیرساخت‌های گردشگری است، این استان دارای 62 مرکز اقامتی شامل 10 هتل، 2 هتل آپارتمان، پنج مهمان‌پذیر، 34 اقامتگاه بوم گردی، هفت خانه مسافر، یک متل و سه مجتمع، محوطه و مجموعه گردشگری است و این واحدها در مجموع دارای یکهزار و 89 تخت برای اقامت گردشگران است و ظرفیت اقامتی رسمی در استان سمنان حدود 2 هزار نفر شب است.
بیش از یکهزار اثر تاریخی ، فرهنگی و طبیعی در استان سمنان شناسایی شده که بیش از 700 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
6026/7342
*خبرنگار: الناز ملکی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.