سیدحسن میرعماد روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا ارزش صادرات محصولات کشاورزی استان در 9 ماه سال جاری را 15 میلیون دلار اعلام کرد و افزود : با راه اندازی این واحدهای فرآوری میزان صادرات بخش کشاورزی تا 2 سال آینده به بیش از 90 میلیون دلار افزایش می یابد.
وی با بیان این که در 9 ماه سال جاری بیش از 300 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به 35 واحد تولیدی بخش کشاورزی سمنان پرداخت شد، اظهارداشت : با پرداخت این تسهیلات تا پایان 96 برای بیش از چهار هزار نفر اشتغالزایی می شود.
وی خاطرنشان کرد : در سال 92 بیش از 500 واحد تولیدی استان در بخش کشاورزی نیمه فعال و غیر فعال بود که با ارایه بیش از یکهزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات اکنون این واحدها به چرخه تولید برگشته است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ادامه داد : در چهار سال گذشته یکهزار و 500 ادوات کشاورزی، مانند کمباین و تراکتور در سمنان نوسازی شد و امسال هم بیش از 180 میلیارد ریال برای نوسازی ماشین های کشاورزی اعتبار در نظر گرفته شده است.
میرعماد تصریح کرد : در 2 همایش سرمایه گذاری جهاد کشاورزی در استان سمنان 34 تفاهم نامه به ارزش 10 هزار میلیارد ریال در بخش کشاورزی منعقد شد که 24 طرح آن با پنج هزار و 500 میلیارد ریال در حال اجراست.
به گزارش ایرنا، استان سمنان بیش از 40 هزار بهره بردار کشاورزی دارد و حدود 87 درصد از آب تولیدی در این استان در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود.
این استان 198 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد.
7339/6026
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.