محمدرضا خباز روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : تاکنون بیش از 300 واحد صنعتی استان برای دریافت بیش از یکهزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به بانک های عامل استان معرفی شدند.
وی اظهارداشت : در صورت ابلاغ بانک مرکزی به بانک های عامل برای پرداخت تسهیلات در قالب نوسازی و بهسازی واحدهای صنعتی، میزان تولید کالا در این واحدها افزایش قابل توجه ای می یابد.
وی با اشاره به این که سمنان دومین استان کشور در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی است، خاطرنشان کرد : در 9 ماه سال جاری به 50 واحد تولیدی و صنعتی که از طریق سامانه بهین یاب ثبت نام کرده بودند، 200 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.
استاندار سمنان ادامه داد : آمایش سرزمین در سمنان با رویکرد بخش صنعت باید برای افزایش اشتغال و رونق واحدهای تولیدی باید تبیین شود.
خباز تصریح کرد : کمبود آب یکی از چالش های اساسی در اجرایی نشدن طرح های توسعه ای در این استان است و باید با تامین زیرساخت های آب و برق برای افزایش رونق اقتصادی تلاش کرد.
وی اضافه کرد : نبود بازار فروش محصولات تولیدی یکی از دغدغه های اساسی فعالان اقتصادی در چند سال گذشته بود که با درایت دولت تدبیر و امید اکنون بخش قابل توجه ای از این مشکلات برطرف شد.
استان سمنان هزار و 700 پروانه بهره برداری در بخش صنعت و معدن و بیش از 40 هزار بهره بردار در بخش های مختلف کشاورزی دارد، سهم اشتغال استان سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد و در کشاورزی بیش از 14 درصد و تولید ناخالص استان سمنان در حدود 18.2 درصد مربوط به بخش کشاورزی و حدود 22 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.
7339/6026
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.