محمدرضا خباز روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : مذاکرات فشرده ای در چندماه اخیر با قرارگاه خاتم الانبیا برای اجرای طرح انتقال آب خزر به سمنان انجام شده است.
وی اظهارداشت : این قرارگاه بعد از دریافت مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست، آمادگی کامل برای اجرای این طرح مهم ملی را دارد و با انتقال آب خزر با دستان متخصصان داخل کشور ،در چند سال آینده شاهد افزایش اشتغال و رونق اقتصادی در سمنان خواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد : تامین و تولید آب باید در اولویت کاری دستگاه های اجرایی قرار گیرد و مسوولان استانی ، با جدیت تمام به دنبال انتقال آب خزر به سمنان هستند.
استاندار سمنان با بیان این که منابع زیر زمینی آب استان 143 میلیون متر مکعب کمبود دارد، ادامه داد : مهم ترین دلیل این امر حفاری بی رویه چاه به دلیل خشکسالی اخیر است.
خباز تصریح کرد : حفر بی رویه چاه و برداشت فراوان از آن ها باعث شده تا تراز برداشت و واریز در منابع آبی زیر زمینی استان به شدت به هم بخورد و امروز شاهد دشت های بی آب باشیم.
وی در رابطه با سیاست های مسوولان استانی در زمینه مقابله با برداشت بی رویه و سوء استفاده از منابع آبی، افزود : اعمال مدیریت و نظارت دقیق و همه جانبه بر منابع آب و جلوگیری از قانون شکنی برخی افراد ناآگاه و احقاق حقوق عموم مردم نیازمند هم افزایی همکاری و هماهنگی مسوولان قضایی با ماموران و کارکنان مربوط در صنعت آب استان است.
میانگین سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر است، در استان سمنان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود که هفت درصد از آن به مصارف خانگی اختصاص دارد.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/6026
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.