در این مطلب آمده است: هیچ کس نباید از نگاه تیزبین جامعه در حوزه فساد مصون باشد چرا که ما در برخورد با فساد هیچ حدی نداریم و هیچ تعارفی هم نباید باشد.
اگر قرار است به دنبال حفظ ارزش‌ها و رسیدن به یک جامعه سالم و امن باشیم نباید درباره مسایل مختلف قضاوت دوگانه و متفاوت داشته باشیم در یک جای کشور پیرامون یک مسئله برخورد قانونی داشته باشیم ولی در جای دیگر افرادی که همان تخلف را انجام داده‌اند خیلی راحت به زندگی خود ادامه دهند، بی‌شک این نوع برخوردهای دوگانه باعث بی‌اعتمادی عموم جامعه خواهد شد و در این بین وظیفه دستگاه‌های نظارتی و امنیتی بسیار مهم و حیاتی است، به عنوان مثال خبری روز یکشنبه هفته جاری باعث تعجب و شگفتی بسیاری از اهالی ورزش شد ؛ متن این خبر که در تمام رسانه‌ها و سایت‌ها منتشر شد به شرح زیر می‌باشد:
'محرومیت مادام‌العمر دو مسئول فوتبالی سیرجان در پرونده‌ جادوگری'
کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال رییس‌هیات فوتبال شهرستان سیرجان و مسئول استادیوم امام علی (ع) را برای همیشه از فعالیت در فوتبال محروم کرد.
کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال، که در راستای مبارزه با فساد و موضوعاتی همچون جادوگری فعالیت‌های گسترده‌ای را در دست انجام دارد، پس از صدور دستور موقت درباره اتفاقات رخ داده در دیدار تیم‌های گل گهر سیرجان و خونه به خونه بابل، احکام نهایی خود را درباره این بازی پرحاشیه و جنجالی صادر کرد؛ احکامی که از عزم راسخ این کمیته و فدراسیون فوتبال در مبارزه با خرافات و جادوگری حکایت دارد.
به موجب حکم کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال، حسن بدافشان رییس هیات فوتبال شهرستان سیرجان که به صورت غیرقانونی با داشتن هم‌زمان پست در هیات مدیره باشگاه گل‌گهر به عنوان رییس،‌ از منافع مشترکی در این دو پست برخوردار بوده و بر اساس تحقیقات تایید شده کمیته اخلاق در موضوع نظارت بر عوامل زیر مجموعه و برگزاری مسابقه، اقدامات مناسب را انجام نداده، به محرومیت مادام‌العمر از فعالیت در فوتبال محکوم شد.
حال سوال از مسئولین کمیته اخلاق این است که آیا فقط حسن بدافشان به طور همزمان رئیس هیات مدیره باشگاه گل گهر و رئیس هیات شهرستان سیرجان را بر عهده داشت؟ آیا در سایر شهرها و استان‌های دیگر این مسئله وجود ندارد؟ یا اینکه شما عزیزان با فشار برنامه ورزشی نود در سیما و سایر برنامه‌های ورزشی مجبور به صدور چنین حکمی شدید؟ آیا نمی‌دانید که رئیس هیات فوتبال یکی از استان‌های همین کشور همزمان ریاست هیات مدیره یک باشگاه و ریاست هیات فوتبال یک شهرستان که نه! بلکه ریاست هیات فوتبال یک استان را عهده دار است ولی هیچ حکم و برخوردی را تاکنون در این زمینه شاهد نبوده‌ایم و همین دوگانگی در صدور حکم باعث شده تا بی‌اعتمادی نسبت به فدراسیون فوتبال افزایش یابد جالب اینجاست که در قانون هیات‌های ورزشی به صراحت آمده است رئیس و دبیر هیات نباید هیچ وابستگی به باشگاه‌ها را داشته باشند اما رئیس و دبیر هیات یک استان به راحتی تیم‌داری کرده‌اند و حتی آنقدر خود را قدرتمند می‌دانند که بدون برگزاری مجمع و گرفتن مصوبه از اعضای مجمع پول نیز هزینه می‌کنند اگر چه این رئیس هیات قبلا هم سابقه چنین کارهایی را داشته و یک بار امتیاز تیم هبه شده فدراسیون را به استان دیگری فروخته و مبلغ قابل توجهی هم دریافت کرده است و متاسفانه در شرایط فعلی از حمایت مدیر اداره ورزش و جوانان همان استان هم برخوردار است! آیا این همه بی‌قانونی قابل چشم‌پوشی است؟! اگر اعضای کمیته اخلاق ادعا کنند که از چنین موردی آگاه و مطلع نبوده‌اند که بدون شک عذر بدتر از گناه است.
آیا می‌شود کسانی که درباره تخلفات فوتبال حکم صادر می‌کنند و با آبرو افراد بازی می‌کنند بر مسایل فوتبال احاطه نداشته باشند. به هر حال امیدواریم یادمان نرود روزی باید پاسخگوی این همه تفاوت و تبعیض در قضاوت باشیم و هیچ موردی از نگاه خداوند دور نمی‌ماند
6026/7342
*خبرنگار: االناز ملکی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.