به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز روز چهارشنبه در نشست شورای صیانت از منابع آب در سالن غدیر استانداری با اشاره به این که رفع معضل کم‌آبی در سمنان نیازمند تفکر بسیجی است ،افزود: همه درک مشترکی از شرایط موجود آب در استان داریم و برای خروج از این چالش باید یکپارچه عمل کرد.
وی اظهارداشت: بخش خصوصی و سازمان جهادکشاورزی و شرکت آب منطقه ای سمنان باید با اتحاد ، راهکارهای پیشنهادی برای کاهش مشکلات بخش آب در این استان را عملیاتی کنند.
وی همچنین جلوگیری ازهدررفت آب ناشی از بارش های زمستانی را راهکاری دیگر برای کاهش معضل کم‌آبی کشاورزان در سمنان اعلام کرد و اضافه کرد: با این اقدام آب پشت سد ها ذخیره شده و بخشی از نیاز این قشر از جامعه به آب تأمین می‌شود.
خباز با بیان این که جمع‌آوری پمپ‌های غیرمجاز آب در بخش کشاورزی نیز باید در دستور کار قرار گیرد، اضافه کرد: ابتدا این کار با تذکر و در صورت نپذیرفتن باید راهکار قانونی اعمال شود.
به گزارش ایرنا، بارندگی در استان سمنان نسبت به سال گذشته بیش 40 درصد کاهش پیدا کرده میزان بارندگی در استان از ابتدای سال آبی تا کنون 6.5 میلی‌متر بوده و در سال گذشته از ابتدای سال آبی 11.5 میلی‌متر بوده است. کاهش بارندگی تا کنون 43 درصد و در دراز مدت حاکی ازکاهش 71 درصدی است.
6026
*خبرنگار: محدثه عباسی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.