لطف الله رضایی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی و کم آبی در سمنان مدیریت مصرف آب در این بخش اهمیت ویژه ای دارد و یکی از راهکارهای صرفه جویی، تغییر الگوی کشت و افزایش کشت گلخانه ای است.
وی افزایش تولید، مقابله با آفات و کنترل بیماری ها، افزایش تولید، سهولت در کنترل سطح زیر کشت وعملیات تولید را برخی از مزیت های کشت گلخانه ای برشمرد واظهارداشت: کشت در محیط های گلخانه ای موجب افزایش تولید و کاهش مصرف شدید آب می شود.
وی خاطرنشان کرد: شرایط برای توسعه کشت گلخانه ای در سمنان فراهم است، و تسهیلات مورد نیاز به صورت نامحدود در این بخش ارایه می شود.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در 10.5هکتار و در 9 ماه سال جاری در هفت هکتار ازاراضی کشاورزی استان سازه های گلخانه ای احداث شده و پیش بینی می شود تا پایان امسال درچهار هکتار دیگر هم این سازه ها نصب شود.
بر اساس برنامه ششم توسعه در استان سمنان سالانه هفت هکتار و در دوره پنج ساله باید 35 هکتار طرح کشت گلخانه ای در اجرا شود.
در زمان حاضر میزان سطح زیر کشت گلخانه ای در سمنان 95 هکتار است وعمده تولیدات این استان در بخش، نشا نهال ، خیار، گوجه فرنگی و فلفل است .
تولیدات کشاورزی استان در حوزه کشت گلخانه ای 20هزار تن است.
به گزارش ایرنا، در استان سمنان سالانه یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب تولید می شود که 87 درصد به مصرف بخش کشاورزی اختصاص دارد و سالانه این استان با 143 میلیون متر مکعب کسری مواجه است.
6026/7342
*خبرنگار: االناز ملکی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.