مینا رامه روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : نداشتن بازار فروش و کد بهداشتی از دیگر دغدغه های اساسی در فروش محصولات و صنایع دستی زنان عشایر و روستایی سمنان است.
در چهار سال گذشته بیش از 15 هزار نفر از از زنان و عشایر استان سمنان در تعاونی های تولید محصولات صنایع دستی نام نویسی شدند.
وی اظهارداشت : باید با ایجاد نمایشگاه های دایمی عرضه محصولات صنایع دستی برای ایجاد بازار فروش کالاهای تولیدی بانوان عشایر و روستایی سمنان اقدام اساسی کرد.
رامه ادامه داد : عمده تولید محصولات زنان روستایی و عشایری به صورت خانگی انجام می شود و نبود امکانات و تجهیزات ویژه تولید یا بسته بندی بهداشتی و آموزش صحیح از جمله مشکلات اصلی آنان است.
مدیرعامل اتحادیه تعاونی های روستایی زنان سمنان با اشاره به زمینه های لازم برای توانمندسازی و حمایت های مالی از زنان روستایی و عشایر، تصریح کرد : بانک ها ضمانت های سنگینی که برای پرداخت تسهیلات طلب می کنند در حالی که تعاونی های روستایی توانایی تامین این ضمانت ها و دریافت وام با این شرایط را ندارند.
وی با اشاره به این که از ابتدای سال 95 یک تعاونی روستایی زنان استان سمنان با مشارکت 10 اتحادیه شکل گرفته است ، یادآورشد : راه اندازی این اتحادیه منجر به اشتغال و ساماندهی 600 نفر از بانوان شده است.
مدیرعامل اتحادیه های تعاونی های روستایی زنان استان در گفت و گو با ایرنا خاطرنشان کرد : مسوولان مرتبط برای حل این مساله پیگیری های لازم را انجام دهند تا امور زنان روستایی و عشایر در تولید پیش برود.
بیشتر زنان روستایی و عشایر استان سمنان در تولید محصولات صنایع دستی مانند نمد، قالیبافی، گلیم ، گلیج بافی، پلاس و چوقا فعالیت دارند.
ببه گزارش ایرنا، یش از 140 هزار نفر از مردم استان 700 هزار نفری سمنان در مناطق روستایی و عشایری زندگی می کنند.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.