برخی از این کارگران روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اعلام کردند: براساس قانون پنج درصد از سهام شرکت ها هنگام واگذاری به بخش خصوصی باید به صورت سهام ترجیحی به شاغلان آن مجموعه واگذار شود.
به گفته آن ها ، در فروش املاک شرکت البرز شرقی که حدودچهارسال پیش انجام شد، این امر نادیده گرفته شده است.
حدود 40 هکتار از املاک شرکت البرز شرقی که شامل دفاتر کار ، خانه های سازمانی و امکانات رفاهی است ، از سوی سازمان خصوصی سازی به قیمت حدود 70 میلیارد تومان به شهرداری شاهرود فروخته شده است.
حسن روشنایی رییس شورای اسلامی کار شرکت البرز شرقی در این باره به ایرنا گفت: کارگران شرکت از همان زمان واگذاری تا کنون مخالف این کار هستند.
وی ادامه داد: پیش از این با شهردار و اعضای شورای اسلامی شاهرود گفت وگو هایی داشتیم که نتیجه بخش نبوده است.
روشنایی با بیان این که ، شرکت البرز شرقی بزرگترین صنف کارگری استان سمنان است و بالغ بر یک هزارو500 کارگر و کارمند در آن شاغل هستند، افزود: با فروش دفتر و امکانات رفاهی شرکت مانند سالن های ورزشی ، از این پس کارگران از این خدمات محروم خواهند بود.
وی ادامه داد: سهام ترجیهی کارگران شرکت از چند معدن زغالسنگ داده شده که آن ها نیز سود چندانی ندارند.
وی از مسوولان امر خواست ، در واگذاری املاک شرکت البرز شرقی تجدید نظر کرده و به حقوق کارگران توجه شود.
این گروه از کارگران البرزشرقی که برای بیان مشکلات خود به محل شرکت آمده بودند پس از گفت و گو با چند تن از مسوولان متفرق شدند.
شرکت البرزشرقی حدود 50 سال پیش برای استخراج معادن زغالسنگ استان سمنان و گلستان تاسیس شد اما در سال 93 با تصمیم سازمان خصوصی سازی سهام شرکت از زمین ها و معادن آن جدا شده و براساس اصل 44 قانون اساسی این املاک به مزایده گذاشته و در نهایت به شهرداری شاهرود فروخته شد.
این شرکت حدود هشت هزار تن بازنشسته دارد.
7358/6167 خبرنگار: سروش مولانا *** انتشار دهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.