به گزارش ایرنا ، محمدرضا خباز روز شنبه در آیین معارفه شهردار جدید سمنان در سالن شهید مطهری این شهرستان افزود : با توجه به دارا بودن شرایط و زیرساخت لازم سمنان برای ایجاد شهری هوشمند می توان از این موقعیت برای جلوگیری از هدر رفت وقت مردم و رسیدگی هر چه سریع تر به امور و مشکلات جامعه استفاده کرد.
وی با بیان این که سمنان شهری با قدمت تاریخی است، تصریح کرد : تبدیل شهر از معبر به مقصد یکی از اهداف مسوولان استانی است که تحقق این امر موجب افزایش جذب گردشگر شده است.
خباز تصریح کرد : با فضاسازی های مناسب در ورودی شهرها و ایجاد امکانات رفاهی در جهت آسایش هر چه بیشتر مسافرین، توسعه صنعت گردشگری و به دنبال آن رونق اقتصادی را خواهیم داشت.
وی مدیریت شهرداری را دشوار دانست و ادامه داد : وظایف شهرداری ها برنامه ریزی دقیق برای کسب درآمد بیشتر و هزینه به موقع وحساب شده درآمدها جهت آبادانی شهر است.
وی تصریح کرد : سازمان ها و مردم با پرداخت به موقع عوارض و بدهی های خود می توانند شهرداری ها را در خدمت رسانی در جهت رفع مشکلات شهروندان یاری دهند.
استاندار سمنان تصریح کرد : فرصت خدمتگذاری به مردم برای آرامش و راحتی کوتاه است، با بکارگیری ظرفیت نیروهای موثر وصاحب نظر می توان به پیشرفت شهر کمک کرد.
محمدناظم رضوی که به عنوان شهردار جدید شهرستان سمنان در این آیین معرفی شد،هم افزایی مردم یا شهرداری را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: هم افزایی و ارتباط تنگاتنگی میان مردم و شهرداری ها وجود دارد و شهروندان برآیند ورودی و خروجی شهرداری ها را در خیلی از جاها به عنوان الگویی از خدمتگذاری مسوولان نظام برمی شمارند.
رضوی با تاکید بر تامین بستر های مناسب و زیرساخت های شهر، تصریح کرد:این امر با همکاری دستگاه های موجب پیشرفت و توسعه شهرستان سمنان در چهار سال آینده است.
وی با بیان این که از جمله برنامه های شهرداری،فراهم سازی بستر فعالیت های اقتصادی خواهد بود،ادامه داد: زمینه سازی و بسترسازی سرمایه گذاری به فعالان این حوزه در راستای تولید و اشتغال است.
شهردار سمنان تصریح کرد : ایجاد سامانه پایش عملکرد برنامه های شهرداری، خدمات رسانی سریع تر از طریق کوچک سازی حوزه ها، توسعه سرانه فضای سبز برای شهروندان، احیا بافت تاریخی و ایجاد منظر ایرانی اسلامی باتوجه به بافت شهری به منظور جذب گردشگر از جمله برنامه های شهرداری است.
نزدیک به یک قرن از تشکیل بلدیه سمنان که اکنون نام شهرداری سمنان به خود گرفته، می گذرد و در این سالها با وجود همه کمی ها و کاستی ها مجموعه مدیریت شهرداری سمنان تمام تلاش خود را جهت نیل به توسعه پایدار شهر سمنان به کار بسته است.
براساس آمار سرشماری آنفوس و مسکن 1395 شهر سمنان بیش از 130 هزار نفر جمعیت دارد.
در استان سمنان 20 شهرداری فعالیت دارد.
6026
* خبرنگار : سارا خدادادی **انتشار: جانعلی فتحی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.