محبوبه کیمیایی پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه این زمین ها به صورت اجاره های بلند مدت 20، 33، 66 و 99 ساله به متقاضیان واگذار می شود، افزود: بسیاری از شرکت های دانش بنیان با خارج شدن از مرکز رشد برای تجاری سازی محصول خود به فضای کارگاهی نیاز داشته و ممکن است نتوانند آن را در شهرک های صنعتی و یا مکان های دیگر فراهم کنند، بنابراین پارک علم و فناوری با مبلغ اجاره ای ناچیز این فضا را در اختیار آن ها قرار می دهد.
وی با اشاره به استقرار یک شرکت و بستن قرارداد برای واگذاری زمین به یک شرکت دانش بنیان دیگر، گفت: اعتباری تا سقف 2 میلیارد ریال نیز به صورت معوض برای ساخت و ساز کارگاه نیمه صنعتی در پردیس پارک علم و فناوری به هریک از این شرکت ها تعلق می گیرد.
کیمیایی با اشاره به تخصصی تر شدن خدمات ارایه شده در پارک علم و فناوری به نسبت مراکز رشد، یادآور شد: خدمات استقرار، آموزش، توسعه کسب و کار، بازاریابی و پیدا کردن مشتری و چندین حمایت مالی، قانونی و معنوی به شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری ارایه می شود.
وی ادامه داد: آموزش و مشاوره های رایگان در زمینه هایی چون حقوقی، بازاریابی، بازارسازی و تجاری سازی محصول و خدمات معنوی مانند معرفی شرکت های دانش بنیان به سازمان ها و نهادهای گوناگون توسط اداره بازاریابی معاونت فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری استان انجام می شود.
معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری استان سمنان همچنین حمایت مالی را مهم ترین خدمت این مجموعه در مسیر تجاری سازی محصولات دانش بنیان دانست و افزود: پارک علم و فناوری استان سمنان تنها پارک سطح یک در منطقه سه کشور است که برای تجاری سازی محصولات، تا سقف یک میلیارد ریال تسهیلات به شرکت های دانش بنیان پرداخت می کند.
کیمیایی ادامه داد: این اعتبار تاکنون به 15 شرکت پرداخت شده است.
یکی از وظایف پارک های علم و فناوری، شناسایی آن دسته از افرادی است که ایده هایی برای ساخت محصولات فناورانه دارند.
حمایت از این طرح ها توسط مراکز رشد انجام می شود.
در استان سمنان در هریک از شهرستان های شاهرود، دامغان، سمنان، مهدیشهر و گرمسار دستکم یک مرکز رشد وجود دارد.
پارک علم و فناوری استان سمنان یکی از قدیمی ترین پارک های کشور بوده و در سال 81 در شاهرود تاسیس شده است.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشار دهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.