علی اصغر مجد روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: خشکسالی در دشت ها و نمکزارهای دامغان در چند سال گذشته به اراضی کشاورزی این شهرستان خسارت های جبران ناپذیری وارد کرده است.
وی اظهارداشت: بیش از 30 درصد مردم دامغان در بخش کشاورزی فعالیت می کنند که اگر در کوتاه و میان مدت برای رفع تنش آبی اقدام نشود افت محسوس سطح اراضی و تولیدات کشاورزی در این منطقه محتمل است.
وی با بیان این که دامغان به دلیل بارش کمتر از 50 میلی متر در سال با محدودیت منابع آب زیرزمینی مواجه است خاطرنشان کرد: اکنون این شهرستان با کسری مخزن نزدیک به 30 میلیون مترمکعب ، در تامین نیازهای آبی در بخش خانگی و صنعت دچار مشکل است.
مجد اضافه کرد: خشکسالی، منابع آب سطحی را در این شهرستان تحت تاثیر قرار داده به گونه ای که ورودی به سد مخزنی شهید شاهچراغی دامغان هم به نسبت به سال های گذشته افت داشته است.
فرماندار دامغان ادامه داد: بیش از 85 درصد منابع آبی شهرستان به مصارف کشاورزی اختصاص یافته و 15 درصد باقی مانده در بخش خانگی و صنعت مصرف می شود.
به گزارش ایرنا، میانگین سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر است، در استان سمنان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود.
دامغان بیش از 90 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.