سیدحسن میرعماد روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : بیش از 15 درصد از محصولات باغی و زراعی سمنان به دلیل نداشتن کیفیت کافی برای فروش در بازار خریداری نمی شود که راه اندازی این تعداد واحدهای فرآوری در افزایش درآمد کشاورزان تاثیرگذار خواهد بود.
وی اظهارداشت : براساس تفاهم نامه منعقده سرمایه گذاران بخش خصوصی با این سازمان ، یک واحد فرآوری پسته در دامغان، 2 واحد فرآوری خشکبار در شرق استان تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.
استان سمنان 198 هزار هکتار اراضی باغی و زراعی دارد.
وی با اشاره به به بهره برداری 2 واحد بسته بندی میوه و سبزیجات در شهرستان گرمسار تا پایان امسال ، تصریح کرد: خام فروشی دلیل اصلی کاهش تولید در بخش کشاورزی و افزایش مهاجرت از مناطق روستایی است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی سمنان ادامه داد : این استان توانمندی بالایی در تولید انگور، گیاهان دارویی و پسته دارد که باید علاوه بر ایجاد راهکار برای صادرات این محصولات، در راستای صنایع تبدیلی و تکمیلی هم باید از خام فروشی جلوگیری شود.
میرعماد محدودیت آب را یکی از مهم‌ترین مشکلات بخش کشاورزی استان برشمرد و اضافه کرد : مصرف بهینه منابع آبی از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی است و طرح‌های زیادی مانند احداث استخرهای ذخیره آب و نصب سامانه های نوین آبیاری با همکاری کشاورزان در چند سال گذشته اجرایی شده است.
به گزارش ایرنا، استان بیش از 700 هزار نفری سمنان بیش از 40 هزار بهره بردار کشاورزی دارد و حدود 87 درصد از آب تولیدی در این استان در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.