حمید بابا خانی سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از آن جا که هنرستان ها وظیفه مهارت آموزی و ایجاد اشتغال پایدار مبتنی بر مهارت فنی ،کشاورزی ،صنعت،خدمات و هنر را بر عهده دارند ، بنابر این نیازمند توجه ویژه در تامین نیروی انسانی،فضا و تجهیزات هستند.
وی با بیان اینکه هنرستان دارالفنون شاهرود در استان سمنان نمونه است ،ادامه داد:تمامی 26دانش آموز یک کلاس این هنرستان رتبه های زیر 700 کنکور سراسری را کسب کردند.
وی با اشاره به اینکه تعدادی از دانش آموزان نخبه و تیزهوش با معدل بالای 19 شاهرودی به جای تحصیل در رشته های نظری در مدارس تیزهوشان به تحصیل در هنرستان ها روی آورده اند،تاکید کرد: برخی دانش آموزان هنرستانی شاهرود در مسابقه های کشوری رتبه های خوب کسب کرده اند.
رئیس آموزش و پرورش شاهرود گفت: در راستای اجرای سیاست هدایت تحصیلی دانش آموزان در دوره دوم متوسطه ، امسال 47 درصد دانش آموزان در هنرستان ها مشغول به تحصیل هستند.
باباخانی افزود: 6 هنرستان فنی و حرفه ای و چهار هنرستان کار و دانش در شاهرود دانش آموزان علاقمند و با استعداد را زیر پوشش دارند.
وی با تاکید بر کمبود اعتبار های این حوزه کفت: فقط برای بروز رسانی تجهیزات یک بخش 300 میلیون تومان نیاز است .
سید محمد رضا هاشمی فرماندار شاهرود هم در گفت وگو با ایرنا اعلام کرد: باید با برنامه ریزی نیاز هنرستان های این شهرستان در 2 سال آینده رفع شود.
وی از تخصیص 2میلیارد تومان به تجهیز و نوسازی مدرسه ها خبرداد و گفت: این امر نشان دهنده توجه ویژه مسوولان به مسایل آموزش و پرورش است .
امسال یک هزار و 62 نفر در هنرستان های فنی و حرفه ای و 681 نفر در مدارس کار و دانش شهرستان شاهرود تحصیل می کنند.
شهرستان شاهرود دارای 50 پیش دبستانی، 176 مدرسه دولتی و 32 مدرسه غیردولتی است که 2 هزار و 56 نیروی انسانی به دانش آموزان خدمت رسانی می کنند.
کمبود نیروی آموزشی یکی از نیازهای مهم آموزش و پرورش شهرستان شاهرود است.
تلاش برای پوشش 100 درصدی دانش آموزان این نیاز را بیشتر می کند ، در برخی روستاهای دور افتاده کلاس ها با حضور کمتر از پنج دانش آموز نیز تشکیل شده است.
7358/6167 خبرنگار : سروش مولانا ** انتشار دهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.