به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین علی دارابی روز سه شنبه در آیین افتتاحیه نشست سه روزه قرارگاه های فرهنگی منطقه شمال سازمان تبلیغات اسلامی کشور با حضور 6 استان در اردوگاه فرهنگی شهید کلاهدوز شهرستان مهدی‌شهر استان سمنان، افزود: با تاکید رهبر انقلاب بر لزوم فعال بودن مبلغان فرهنگی در حوزه اجتماعی، تمرکز مبلغان فرهنگی و روحانیون مستقر باید بر کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه در سکونت‌گاه‌های غیررسمی و معضلاتی مانند طلاق و اعتیاد باشد.
معاون امور مجلس و استان های سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اینکه تاکید رهبر انقلاب ورود مبلغان فرهنگی با روحیه جهادی و انقلابی است، گفت: انتظار رهبری از مبلغان فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی حرکت فعال، انقلابی و پرتحرک است و اینکه از هر نوع انفعال در مسایل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و روزمره‌گی پرهیز شود.
وی یادآور شد: روحانیون، مدیران و مبلغان فرهنگی علاوه بر رسالت ترویج هدفگذاری های امور فرهنگی کشور، برای کاهش آسیب های اجتماعی باید فضاسازی و جریان‌سازی کنند.
وی با اشاره به اینکه با توجه به رشد فناوری، مبلغان باید سواد رسانه ای خود را تقویت کنند، گفت: اکنون نسل جوان و نوجوان کشور به حدی از توانایی در زمینه فناوری نوین رسیده است که یک جوان 20 ساله بیش از سه هزار سایت اینترنتی را هک کرده است، پس نباید دراین زمینه ضعیف عمل کرد و باید از تحلیل‌ها و فراتحلیل‌های موضوعات روز فرهنگی از سوی مبلغان و روحانیون حوزه فرهنگ استفاده شود.
وی بر استفاده از نیروهای خلاق در بخش های مختلف سازمان تبلیغات اسلامی تاکید و اضافه کرد: اگر یک روحانی مستقر در یک روستا برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی حضوری فعالانه و متعهدانه داشته باشد، خبری از این دست آسیب ها در آن منطقه نخواهد بود
معاون امور مجلس و استان های سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به برخی اختلافات در حوزه های فعالیت مدیران و مبلغان فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، خاطرنشان کرد: فعالان این سازمان سرگرم این دست اختلافات نشوند، باید حلال اختلافات و راهگشای مسایل فرهنگی حوزه فعالیت خود باشند.
نشست سه روزه قرارگاه های فرهنگی منطقه شمال سازمان تبلیغات اسلامی کشور با حضور مدیران این سازمان در استان های تهران، البرز، مانزدران، گلستان، گیلان و سمنان با هدف بررسی وضعیت موجود و تعییم چشم اندازهای فرهنگی سال 97 در استان سمنان در حال برگزاری است، در این قالب جلسه‌های آموزشی در این نشست سه روزه موضوعاتی مانند فنون مذاکره، روش های آموزش، مسایل مرتبط با تشکل های دینی، مبلغان و مسایل نشر و ترویج فرهنگ قرآنی ارایه می شود.
از سوی سازمان تبلیغات اسلامی سه هزار و 600 روحانی مستقر در روستاها و مناطق محروم، 20 هزار ائمه جماعات مساجد، مدارس و دستگاه‌های اجرایی و 90 هزار مبلغ خواهر در کشور شناسایی شده‌است.
استان سمنان حدود 30 مدرسه علوم دینی خواهران و برادران، سه هزار طلبه، 830 مسجد، 19 امام جمعه و بیش از 2 هزار روحانی، عالم و دانش‌آموخته حوزه های علمیه در قم و مشهد دارد، سمنان با وجود 112 هزار دانش آموز و 120 هزار دانشجو از استان های فرهنگی کشور است.
6103 تهیه و انتشار: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.