محمود قنبری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با گرامیداشت 16 ماه آذر افزود : روز دانشجو تکریم ارزشهای علمی، فکری و اعتقادی این قشر از جامعه به دلیل تلاش های مجاهدانه برای علم آموزی است.
وی اظهارداشت : همواره رهبر انقلاب به نقش و جایگاه دانشجویان در رشد و بالندگی نظام جمهوری اسلامی تاکید فراوانی داشتند از این رو باید این قشر را برای رمزگشایی مشکلات جامعه فراخواند.
وی با بیان این که دولت تدبیر و امید همواره به نقش دانشجویان برای افزایش عزت و اقتدار ایران اسلامی تاکید زیادی داشته است، خاطرنشان کرد: مسوولان دستگاه های اجرایی در سمنان همواره از تفکر این قشر از جامعه برای توسعه در استان بهره مند می شوند.
معاون استانداری سمنان تصریح کرد : استادان و دانشجویان باید با توجه به توصیه های رهبر انقلاب در مسیر خودسازی و تحصیل دانش در جهت پیشرفت علمی و کمک به خودکفایی کشور گام بردارند.
قنبری اضافه کرد : مردم استان سمنان به خصوص استادان و دانشجویان با اتحاد و همدلی و درک مقتضیات کنونی جامعه در جهت تداوم، وحدت، اقتدار و سربلندی جمهوری اسلامی همچون گذشته کوشا و موفق باشند.
به گزارش ایرنا، در تقویم جمهوری اسلامی 16 ماه آذر روز دانشجو نامگذاری شده است، این روز، به یاد سه دانشجو مصطفی بزرگ نیا و احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، در تاریخ 16 آذر 1332 ، حدود چهار ماه پس از کودتای 28 مرداد همان سال در دانشگاه تهران کشته شدند، گرامی داشته می‌شود.
در بیش از 10 دانشگاه استان سمنان 110 هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند.
6026/7339
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.