محمدرضا خباز روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به منظور تحقق اهداف سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی بنابر مصوبه هیات دولت، به صندوق توسعه ملی این اجازه داده می شود تا با هدف ارتقای تولید و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی تسهیلات کم بهره پرداخت شود.
وی با اشاره به این که تسهیلات در بین استان ها بر اساس شاخص ترکیبی جمعیت روستایی ، آمار بیکاری و در آمد سرانه توزیع می شود خاطرنشان کرد: بانکها و صندوق ها موظف هستند باز پرداخت منابع صندوق توسعه ملی را تضمین کنند.
به گزارش ایرنا، سهم این استان از ارایه تسهیلات اشتغال برای کاهش آمار بیکاری در مناطق روستایی 2.2 درصد از کل اعتبارات اختصاصی کشور است‌.
استاندار سمنان از دهیاری ها و شوراهای روستایی درخواست کرد برای آشنایی و ترغیب ساکنان این مناطق برای دریافت تسهیلات اشتغال، نهایت تلاش خود را بکار گیرند.
خباز با اشاره به نامگذاری سال‌های اخیر به مقوله‌های مختلف اقتصادی، ادامه داد: این نام‌گذاری‌ها باوجود موضوعات مهم سیاسی و اجتماعی نشان از ضرورت، اهمیت و نیاز کشور به این مهم دارد.
وی یکی از مؤلفه‌های مهم اقتصادی را امر اشتغال اعلام و تصریح کرد: دولت تدبیر و امید با جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی به‌ویژه پس از برجام، زمینه افزایش توسعه و اشتغال را فراهم کرده که این مهم با تزریق تسهیلات به روستاها در حال تکمیل شدن است.
استاندار سمنان اضافه کرد: اگرچه خشک‌سالی‌های پی‌درپی زمینه فعالیت در بخش کشاورزی برخی از روستاها را محدود کرده است ولی دولت تدبیر و امید با پرداخت تسهیلات مناسب با بازپرداخت بلندمدت و کارمزد کم، شرایطی فراهم کرده تا ضمن شکوفا شدن سایر ظرفیت‌ ها در مناطق روستایی ،محرکه‌ای مؤثر برای رونق اقتصادی این مناطق محسوب شود.
استاندار سمنان اجرا و کمک به اشتغال روستایی را برای رشد و پیشرفت این مناطق مؤثر و تأثیرگذار دانست و یادآور شد: هدف از اجرای این طرح، افزایش اشتغال در روستاهاست که باید ضمن بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود شرایط برای فعالیت بیشتر اشتغال‌های خورد فراهم شود.
به گزارش ایرنا، سهمیه سمنان در اجرای این طرح یکهزار و 456 میلیارد ریال با پیش‌بینی اشتغال برای پنج هزار و 38 نفر است.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد که 141 هزار و 858 نفر در مناطق روستایی زندگی می کنند.
براساس آمار استانداری سمنان، متوسط آمار بیکاری در هشت ماه گذشته سال 96 در مناطق روستایی و مناطق شهری این استان به ترتیب 10.9 و 8.9 درصد است.
7339/6026
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.