به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی روز دوشنبه در آیین تجلیل از دست‌اندرکاران برگزاری اجتماع بزرگ اربعین شهرستان سمنان در دفتر کار خود با تأکید بر لزوم برپایی هر چه بیشتر جلسات ساماندهی اجتماع بزرگ اربعین افزود : این جلسات باید هر ماه برگزار شود و برای بهتر برگزار شدن آن در سال‌های آتی از هم اکنون برنامه‌ریزی کرد.
وی با اشاره به لزوم تلاش دست‌اندرکاران برای گسترش فرهنگ عاشورا و برگزاری هر چه بهتر اجتماع اربعین اظهارداشت : این برنامه‌ها باید در ساعات معین و اطعام ‌دهی بیشتر برگزار شود و به یک یا 2 جلسه اکتفا نشود و حتی تقسیم کار هم مدنظر همگان قرار گیرد.
نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره به پیشگام بودن این استان در برگزاری سنت حسنه و تلاش برای احیای آن تاکید کرد: شهرستان سمنان مدت چهار سال است که در این امر مقدس فعال بوده و باید تلاش کنند این حرکت مقدس ادامه باشد.
شاهچراغی ادامه داد : تلاش برای احیا و دوام این حرکات مقدس فرهنگی معنویات را در جامعه گسترش خواهد داد چرا که این یک پیامد مثبت برای جامعه ماست.
وی خاطرنشان کرد : آیین اجتماع اربعین مبین وحدت و یکدلی عزادارن حسینی و پاسخی کوبنده به دشمنانی است که همواره برای ایجاد تفرقه در بین شیعیان کوشیده‌اند.
در این آیین از فعالیت و خدمات شماری از مسوولان و دست‌اندرکاران اجتماع بزرگ اربعین تجلیل شدند.
به گزارش ایرنا، هیات های مذهبی و دستجات عزاداری علاوه بر برگزاری این آیین در شهرستان های استان، امسال در شهر سمنان با حضور در میدان امام و خیابان آستانه و سرانجام با اجتماع در جوار امام زاده یحیی (ع)، اربعین حسینی را برگزار کردند.
6026
*خبرنگار: محدثه عباسی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.