به گزارش ایرنا، سید حسن حسینی شاهرودی یکشنبه در چهارمین کارگروه رفع موانع تولید استان سمنان در بخش بیارجمند شاهرود افزود: 64میلیارد و 300میلیون تومان از تسهیلات مربوط به بخش معدن به شاهرود و میامی اختصاص یافته که نشانگر ظرفیت بسیار بالای این بخش ها می باشد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی میزان اشتغال انجام شده براساس تسهیلات رفع موانع تولید در شرق استان سمنان را راضی کننده ندانسته و افزود: ازنظر درصد اشتغال، طرح‌های اختصاص‌یافته بهین یاب در بخش صنعت و معدن به شاهرود و میامی حدد 6.8درصد اشتغال کل استان سمنان است که بسیار اندک می باشد .
حسینی شاهرودی اشتغال را مشکل اصلی شرق استان سمنان خواند و ابراز امیدواری گرد، با افزایش کیفی و کمی طرح های تولیدی در بخش معدنی و کشاورزی اشتغال افزایش یابد .
وی برخورداری بخش کشاورزی شرق استان سمنان از تسهیلات رفع موانع تولید را هم نامناسب خواند و ادامه داد: از 132طرح این بخش ، 15درصد به شاهرود تعلق‌گرفته است و از مجموع 210 میلیارد تومان تسهیلات بهین یاب بخش کشاورزی فقط 16میلیارد تومان به این شهرستان تخصیص خواهد یافت که حدود 7.8درصد اعتبارات بهین یاب در بخش کشاورزی به شرق استان است.
حسینی شاهرودی کشاورزی و دامپروری را یکی از شغل های مهم مردم شرق استان خواند و گفت: بنابر این باید سهم بیشتری را در این بخش‌ها به شاهرود و میامی اختصاص داد تا عقب‌ماندگی ها جبران شود .
وی از کندی در پرداخت تسهیلات هم گلایه کرد و گفت : پرداخت تسهیلات 16درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید استان سمنان، در 45 روز گذشته انجام شده که روند کندی است .
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان نیز به بازدید استاندار سمنان از کارخانه در دست ساخت سیمان بیارجمند اشاره کرد و گفت: این کارخانه در صورت بهره برداری برای 300 نفر شغل درست می کند.
به گفته وی ، برای ساخت این کارخانه 350میلیارد تومان هزینه شده و قادر است هر سال یک میلیون تن سیمان خاکستری تولید کند.
اسودی گفت:برای رفع مشکلات این واحد تولیدی اعتباراتی به صورت یورو و ال سی جذب شده است.
با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید ، تدابیری برای رونق دوباره واحدهای تولیدی تعطیل شده و یا در حال رکود اندیشیده شد که تشکیل کارگره رفع موانع تولید و نام نویسی این واحد در سامانه بهین یاب یکی از این کارهاست.
تا اردیبهشت ماه امسال 780 واحد صنعتی و کشاورزی استان سمنان به ترتیب سه هزار و 330 میلیارد ریال و یکهزار و 11 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید دریافت کرده اند.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشار دهنده: محسن شاکر ی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.