به گزارش ایرنا ، قدرت الله ابک روز یکشنبه در نشست کمیسیون راه استان سمنان در استانداری افزود: اقدامات اصلاحی زودبازده جهت آشکارسازی تقاطع، اجرای شیار لرزاننده ، نصب تابلو هشداردهنده از راهکارهای کاهش آمار تصادف نقاط حادثه خیز در محورهای ارتباطی استان است.
وی اظهارداشت : برخی از مسیرها جزو شریان‌های اصلی است که نیازمند تخصیص اعتبار ملی و برخی نیازمند توجه اعتبار استانی است.
وی با اشاره به تکلیف قانونی‌ کاهش 10 درصدی تصادف در سال است، خاطرنشان کرد هم‌افزایی دستگاه‌های مرتبط در کاهش آمار تصادفات اثرگذار است و باید نهادهایی چون پلیس، میراث فرهنگی استانداری همچنان پای کار باشند.
مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی ، حمل و نقل و ترافیک استانداری خدمات پلیس راه در کاهش تصادفات جاده‌ای را مثبت ارزیابی کرد و گفت: ایجاد جذابیت از سوی میراث فرهنگی در محورها و تلاش برای ترغیب مردم در حمل و نقل ریلی از عوامل مثبتی است که می‌تواند در کاهش آمار تصادف دخیل باشد.
وی ادامه داد: برای کاهش آمار تصادفات جاده‌ای در طرح زمستانی هفت هزار تن شن و نمک، 16 دستگاه نمک‌پاش ،ماشین‌آلات راهداری آماده ارایه خدمات جاده‌ای با هدف کاهش تصادف هستند.
به گزارش ایرنا، سرهنگ حسن خسروجردی فرمانده پلیس راه استان سمنان در این نشست با بیان این که این استان جزو استان‌هایی است که بیشترین واژگونی خودروها را دارد، افزود : علت این امر یکنواختی محورها و کویری بودن جاده‌هاست.
وی ادامه داد : یکی از راهکارهای کاهش تصادف جاده‌ای در استان سمنان ایجاد جذابیت در طول مسیر است که این امر مشارکت جدی همه دستگاه‌های مرتبط را می‌طلبد.
خسروجردی به تلاش عوامل پلیس راه در کاهش آمار تصادفات اشاره و اضافه کرد : در هشت ماهه امسال آمار تصادفات نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییری نکرده است.
وی با بیان این که در هشت ماهه سال جاری محور تهران ، مشهد 64 درصد تصادفی داشته است ، ادامه داد: 36 درصد از تصادفات در محورهای دیگر استان سمنان رخ داده است.
فرمانده پلیس راه استان سمنان تصریح کرد : 55 درصد تصادفات جاده‌ای استان سمنان ناشی از عدم توجه به جلو و واژگونی خودروها بوده است .
به گزارش ایرنا: سالانه بیش از 20 میلیون مسافر از محورهای ارتباطی استان سمنان عبور می‌کنند و بر اساس آمار 60 درصد واژگونی خودروها در محورهای ارتباطی این استان رخ می دهد.
6026
*خبرنگار: محدثه عباسی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.