منوچهر صادقی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : براساس آمار موجود بیش از 180 واحد معدنی در استان غیر فعال یا نیمه فعال است که این امر در کوتاه و میان مدت به فرسودگی ماشین آلات استخراج در بخش معادن می انجامد.
وی اظهار داشت : نوسازی ماشین آلات خط تولید علاوه بر سرعت در روند استخراج، برای افزایش ایمنی کارگران بخش معدن هم تاثیرگذار است که باید دولت و صاحبان واحدهای تولیدی ساز وکارهایی برای رفع این نقیصه تعیین کنند.
وی خاطرنشان کرد : ارایه تسهیلات رونق تولید یکی از اقداماتی است که می توان برای نوسازی ماشین آلات خط تولید بخش معدن در دستور کار قرار داد.
صادقی ادامه داد : سرمایه گذارانی که در سال های گذشته به نوسازی صنایع پرداخته اند امروز با واحدهای معدنی پیشرفته دنیا رقابت می کنند و باید همین روند در صنایع استان ادامه داشته باشد.
مدیرکل دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری سمنان با اشاره به لزوم توسعه صادارت غیر نفتی به منظور رونق تولید داخلی، تصریح کرد : در صادرات مواد معدنی باید به موضوع کیفیت و رعایت استانداردهای کشورهای خارجی توجه داشت و به سوی تولید کالاهایی با کیفیت جهانی حرکت کرد.
به گزارش ایرنا، در 6 ماه نخست امسال ، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.9 درصد و 3 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد**انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.