آیت الله سیدمحمد شاهچراغی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: ادارات و وزارتخانه ها هدف مشخصی را برای حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده دنبال کنند و برای افزایش اشتغال در سمنان مسوولان دستگاه های اجرایی تمام توان خود را بکار گیرند.
وی با انتقاد از جزیره ای عمل کردن سازمان ها و دستگاه های دولتی برای ارائه خدمات به تولیدکنندگان اظهارداشت: تولید کننده برای ایجاد یک واحد تولیدی نیازمند امکانات و خدماتی از جمله برق، آب، مجوز است و هر یک از دستگاه های اجرایی و سازمان های خدماتی برای ارائه امکانات مورد نیاز، مجوزی خاص را مطالبه می کنند و با دریافت هزینه های زیاد، تولیدکننده را تحت فشار قرار می دهند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان خاطرنشان کرد: تولید کننده با حمایت دولت قرار است در کشور اشتغالزایی کند اما بعضی از دستگاه های اجرایی با کاغذ بازی های اداری مانعی بزرگ برسر راه این سرمایه گذاران می شوند.
وی تصریح کرد: دولت برای حمایت از تولیدکنندگان باید تصمیم گیری صحیح و متمرکزی داشته باشد و دستگاه های دولتی را در این زمینه هماهنگ کند.
شاهچراغی گفت: عاقلانه نیست از طرفی تولیدکننده تحت فشار قرار گیرد و از سوی دیگر با برگزاری همایش، درصدد تشویق تولیدکنندگان برآییم بلکه باید حمایت ها واقعی و کارساز باشد.
امام جمعه سمنان در نظر گرفتن تسهیلات و مشوق هایی از سوی دولت برای تولید کنندگان را خواستار شد وادامه داد: می توان برای تولیدکنندگانی که اشتغالزایی فراوانی دارند زمین رایگان، تسهیلات ارزان قیمت و بدون سود و حتی معافیت مالیاتی تا پنج سال درنظر گرفت.
به گزارش ایرنا، در 6 ماه نخست امسال ، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.9 درصد و 3 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد**انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.