سید محمدرضا هاشمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان این که در برخی استان های کشور گاهی بیش از دو یا سه فرودگاه وجود دارد، افزود : داشتن مرز هوایی در فرودگاه های استان هیچ محدودیتی ندارد.
وی خاطرنشان کرد : توسعه فرودگاه شاهرود و تلاش برای دریافت مجوز مرز هوایی گامی بزرگ در راه افزایش صادرات محصولات این منطقه می باشد که نیازمند حمایت دولت است.
هاشمی با تاکید بر لزوم تقویت بخش بازرگانی در حوزه کشاورزی، اظهارداشت: باغداران به تنهایی نمی توانند محصول خود را صادر کنند بنابراین تشکل های اقتصادی با شرکت در نمایشگاه ها ، با بازارهای جهانی ارتباط برقرار کنند.
فرماندار شاهرود یافتن زنجیره مزیت دار اقتصادی را نخستین گام در تولید و توسعه محصولات دانست و ادامه داد: شاهرود با داشتن مرکز تحقیقات کشاورزی و افراد متخصص بسیار در این حوزه باید در باره اصلاح محصولات، آبیاری و شیوه های نگهداری محصولات کشاورزی و باغی اقدام جدی تری داشته باشد.
هاشمی با تاکید بر لزوم ارتقاء بسته بندی محصولات، اضافه کرد: اگر صدها هزار تن هم انگور تولید کنیم اما نتوانیم آن را به شیوه صحیح بسته بندی نماییم، توان صادرات آن را نخواهیم داشت.
شهرستان شاهرود 40 هزار هکتار زمین قابل کشت دارد که 15 هزار هکتار آن را باغ ها تشکیل می دهند.
هر سال حدود 160 هزار تن محصولات باغی در شاهرود تولید می شود که بیشتر آن محصول انگور با میزان 78 هزار تن است .
زرد آلو با 35 هزار تن و سیب با 24 هزار تن در ردیف های بعدی تولید محصولات باغی شاهرود قرار دارند.
6026/7339
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.