به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز روز سه شنبه در نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی با محوریت همایش فرصت های سرمایه گذاری در اتاق بازرگانی سمنان افزود : همایش ملی جذب سرمایه گذاری با محوریت استان سمنان، با حضور بیش از 300 بنگاه اقتصادی داخلی و خارجی، از چهار تا هفتم ماه آذر امسال در سمنان برگزار می شود.
وی با تاکید بر این که قانون سرمایه گذاری مطلوب و راهگشای مشارکت اقتصادی کشورهای خارجی در ایران است ،خاطرنشان کرد: مشارکت اقتصادی کشورهای خارجی آن هم پس از تحریم ها و به خصوص در دوره جدید تهدیدهای مسوولان آمریکا، برای جهان پیام ویژه ای دارد.
وی ادامه داد : برگزاری این همایش می‌تواند نمایش این پیام برای جهانیان باشد که با وجود تحریم های گذشته و تهدیدهای فعلی استکبار جهانی، در یک استان از ایران اسلامی بهترین زمینه مشارکت سرمایه گذاری کشورهای خارجی با چنین ترکیبی وجود دارد.
خباز تصریح کرد : پس از برجام با وجود تهدیدهای استکبار و سخنرانی های ضدایرانی رئیس جمهوری آمریکا، شاهد سرمایه‌گذاری کشورهای اروپایی مانند انگستان و آلمان، در صنایع بالادستی ایران بودیم که بهترین نشانه برای رغبت صنایع بزرگ دنیا برای بهره مندی از تولید در ایران و مشارکت اقتصادی است.
استاندار سمنان اضافه کرد : مباحثی برای جلب مشارکت سرمایه گذاری در همایش سرمایه گذاری استان پیش بینی و طراحی شده تا علاوه بر سرمایه‌گذاران داخلی، سرمایه گذاران خارجی هم دعوت شوند که نشان دهنده جذاب بودن زمینه اقتصادی ایران برای مشارکت اقتصادی کشورهای بزرگ جهان است.
خباز به بهترین امتیازهای ممکن برای بهره مندی در همایش سرمایه گذاری استان در آذر96 اشاره و بیان کرد: مدت ها تحریم استکبار، خواسته یا ناخواسته، مانع ورود فناوری های نوین صنعتی شده و فرسودگی ماشین آلات و تجهیزات خطوط تولید واحدهای صنعتی استان سمنان را به همراه داشته شده است که ورود سرمایه گذاران و نوسازی ماشین آلات و تجهیزشدن به دانش و فناوری روز، می تواند زمینه تولید بیشتر و اشتغالزایی بیشتر را در استان سمنان فراهم کند.
به گزارش ایرنا، در نیمه نخست امسال نرخ مشارکت اقتصادی استان سمنان 39.4 درصد بود و سهم شاغلان در بخش های مختلف اقتصادی استان سمنان در بخش خدمات بیش از 49 درصد، در بخش صنعت و معدن بیش از 33 درصد و در کشاورزی بیش از 18 درصد است.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد**انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.