محمدطاهری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : تا پایان سال جاری سه حلقه چاه عمیق با 120 میلیارد ریال اعتبار در این شهرستان حفر می شود.
وی اظهارداشت: براساس آمار موجود اکنون بیش از 50 واحد صنعتی و 500 خانوار در بخش خانگی دامغان با مشکل کمبود آب مواجه هستند که با اتخاذ تدابیر راهبردی در کوتاه مدت به صورت صد درصدی این مشکل برطرف می شود.
وی با بیان این که منطقه امیریه هم با مشکل کمبود آب 50 لیتر در ثانیه مواجه است، خاطرنشان کرد: حفر یک حلقه چاه با یک میلیارد ریال برای رفع این کمبود در دستور کار قرار دارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان ادامه داد : بیش از 50 درصد واحدهای صنعتی و تولیدی آب بر این استان با مشکل کمبود آب مواجه است که باید با اتخاذ تدابیر راهبردی در بلند مدت برای رفع این مشکل اقدام کرد.
طاهری با بیان این که انتقال آب از سایر حوزه های به سمنان مهم ترین راهبرد برای رفع مشکل کمبود آب در بخش خانگی، صنعت و معدن در این استان اضافه کرد: انتقال آب از دریای خزر به سمنان می تواند مشکل کمبود آب در این استان را به صورت صددرصدی برطرف کند.
وی تصریح کرد: 15 شهر و 70 روستای سمنان با مشکل کمبود آب مواجه است و باید برنامه های هدفمند و توجیهی برای رفع این مشکل در بلند مدت اتخاذ شود.
به گزارش ایرنا، میانگین سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر است، در استان سمنان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.