مجید حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ارسال واحدهای خونی از اداره کل انتقال خون استان سمنان به شبکه ملی خون‌رسانی در تهران، به خاطر زلزله شب گذشته در غرب کشور، فردا 20 درصد افزایش خواهد یافت.
وی خاطرنشان کرد: به این ترتیب 500 واحد شامل انواع گروه های خونی از استان سمنان فردا به شبکه ملی خون‌رسانی ارسال می شود تا به مجروحان زلزله شدید شب گذشته در استان های غربی کشور کمک رسانی لازم انجام شود.
وی با بیان اینکه استان های آسیب دیده از زلزله و استان های همجوار آنها در غرب کشور دارای ذخائر خونی لازم بوده اند و تاکنون مشکلی از کمبود خون برای مجروحان گزارش نشده است، گفت: سمنان استان معین غرب کشور نیست، ولی با وجود نقش مهم استان سمنان در تامین نیازهای شبکه ملی خون‌رسانی، آمادگی کامل برای ارسال هر نوع گروه خونی به این شبکه وجود دارد.
حسینی، خبر کمبود یک گروه خونی در کشور را در ساعات گذشته غیرواقعی دانست و گفت: در کشور ذخیره لازم از انواع گروه های خونی پیش بینی و ذخیره سازی می شود و تاکنون در شبکه برخط درون سازمانی انتقال خون، شرایط بحرانی و کمبود خون در هیچ گروه های خونی گزارش نشده است.
مدیرکل انتقال خون استان سمنان یادآور شد: نیاز به مراجعه زیاد مردم برای اهدای خون در شرایط کنونی احساس نمی شود و در صورت نیاز به هر نوع گروه خونی ،اطلاع رسانی لازم به مردم انجام خواهد شد.
ساعت 21 و 48 دقیقه و 16 ثانیه یکشنبه شب زلزله ای به بزرگی 7.3 درجه در مقیاس امواج درونی زمین یا ریشتر در شرق کشور عراق رخ داد که لرزش های آن در استان های غربی ایران نیز احساس شد، این زلزله تاکنون 207 جان‌باخته و یکهزار و 700 مجروح داشته است.
6103/6026 خبرنگار: مصطفی دهقان ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.