محمد حسین خنکال پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: به هر میزان که محصول برداشت شده دیر خریداری شود، از کیفیت آن کاسته شده و به کشاورزان خسارت وارد می شود.
وی ادامه داد: کارخانه قند شاهرود در مهر ماه 11هزارتن چغندر تولیدی کشاورزان را خریدار کرده و تا پایان آبان نیز خرید این محصول به 55 هزارتن افزایش خواهد یافت.
وی افزود: برای رفاه بیشتر کشاورزان رایزنی های با مدیران کارخانه قند شاهرود انجام شد که بر این اساس، میزان تحویل روزانه چغندر قند از یک هزار و 450 تن به یک هزار و 800 تن رسیده است .
دبیر خانه کشاورز استان سمنان میزان تولید این محصول در شرق استان را 180 هزار تن اعلام کرد و گفت: بخش زیادی از کشاورزان بخش کالپوش شهرستان میامی ، امسال برای فروش محصول خود با کارخانه های موجود در خراسان های رضوی و شمالی قرارداد بستند در حالی که همکاری با کارخانه قند شاهرود می تواند بیشتر به رونق اقتصاد شرق استان کمک کند.
خنکال تاکید کرد: از طرفی این کارخانه نیز با وجود در اختیار داشتن سیلوهای دارای تهویه هوای استاندارد، از تحویل مقدار بیشتر چغندر خودداری می کند در حالی که می توان ابتدا محصول خرده مالکان را یکباره خریداری و نگرانی آنان را برطرف کرده و پس از آن با زمین داران بزرگتر معامله شود.
وی یادآور شد: کشاورزان پس از برداشت چغندر قند برای کاشت گندم اقدام می کنند و تاخیر در تحویل این محصول،سبب ایجاد تاخیر در کشت بعدی آنان می شود.
خنکال افزود: زمان بیمه کشت چغندر قند نیز 15 آذرماه به پایان رسیده و پس از آن در صورت بروز آسیب، بیمه پرداخت خسارت به کشاورزان را بر عهده نمی گیرد.
کارخانه قند شاهرود قرار است امسال 80 هزارتن از مجموع 180 هزارتن محصول تولیدی چغندر شرق استان سمنان را خریداری کند .
مسوولان کارخانه قند شاهرود از ارایه توضیحات در این خصوص خودداری می کنند.
به گزارش ایرنا ، هوای شرق استان سمنان رو به کاهش است و چنانچه کشاورزان نتوانند محصول چغندر خود را تا نیمه آذر تحویل دهند، در صورت بروز حادثه هایی مانند سرمازدگی از جبران خسارت محروم می شوند.
امسال سه هزار و 400 هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان میامی زیر کشت چغندر قند است که پیش بینی می شود بیش از 160 هزار تن چغندر قند از این زمین ها برداشت شود.
شهرستان میامی مهم ترین تولید کننده چغندر قند در استان سمنان است .
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشار دهنده : محسن شاکری
( برای اطلاع از آخرین اخبار و گزارش های منطقه میامی و شاهرود به کانال اخبار شاهرود به آدرسirna_shahrood@ مراجعه فرمایید.)
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.