به گزارش ایرنا، سرهنگ محمدحسن سلامی روز چهارشنبه در جلسه دیدار هیات امنای مرکز فرهنگی دفاع مقدس با استاندار در سالن غدیر استانداری افزود : پارک موزه دفاع مقدس استان سمنان با گذشت 11 سال هنوز به پایان نرسیده است.
وی اظهارداشت : پارک موزه دفاع مقدس استان از جمله سه طرحی در کشور و جز مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب است که مرحله اول آن امیدواریم در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.
وی این طرح را سرمایه گذاری بزرگ فرهنگی در کشور دانست و اظهار امیدواری کرد تا سه ماه آینده با تلاش انقلابی و جهادی به بهره برداری برسد.
سلامی ادامه داد : مرحله اول ابن مرکز فرهنگی شامل صحن انقلاب اسلامی، ساختمان اصلی موزه دفاع مقدس ، تجهیزات نظامی و فرهنگسرا است که در چهار هکتار گنجانده شده است.
وی تصریح کرد : با توجه به شرایط اقتصادی کشور و محدودیت هایی که در منابع استانی است ،اکنون بهره برداری مرحله اول این مرکز فرهنگی را در برنامه داریم.
استاندار سمنان در این جلسه گفت : همه تلاش ها خود را برای بهره برداری مرحله اول این مرکز فرهنگی به کار ببریم تا این طرح را در دهه فجر افتتاح کنیم .
محمدرضا خباز افزود : ایجاد تصویر سازی از جنگ تحمیلی و حفظ ارزش های دفاع مقدس در این مراکز فرهنگی باعث ایجاد انگیزه و مسولیت در جوانان می شود.
وی بیان داشت : باید این طرح جز دغدغه های اولویت دار مسوولان استان سمنان باشد چرا که سالانه زائران زیادی از این استان عبور می کنند از این ظرفیت فرهنگی دفاع مقدس بهره ببرند و انعکاس دهنده خوبی از جایگاه استان در جنگ تحمیلی باشد.
خباز ادامه داد : آمادگی رایزنی در سطح وزارتخانه برای پیشبرد و سرعت در انجام امور مربوط به این مرکز فرهنگی را دارم چرا که برای معرفی فرهنگ شهادت و شهادت طلبی نیازمند به اقدامات معنوی هستیم.
استان سمنان در دوران دفاع مقدس بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
6026/
خبرنگار: سارا خدادادی ** انتشار دهنده: جانعلی فتحی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.