سیدعیسی جلالی دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود : با توجه به نیاز مددجویان به ساخت واحدمسکونی در6ماه نخست سال درساخت 20واحدمسکونی نیزمشارکت شده است.
رئیس اداره بهزیستی میامی تامین مسکن معلولان را از اولویت های این اداره دانست وافزود : امسال 28 واحد مسکن برای خانواده های تک معلول درحال ساخت است که هریک از 80میلیون ریال کمک بلاعوض بهره مند می شوند.
وی گفت: ساخت 10مسکن روستایی دومعلولی نیز ازسال 95آغازشده است که تاکنون چهار واحد آن ها تحویل شده است .
جلالی از راه اندازی موسسه خیریه پبشگیری از معلولیت درمیامی خبر داد و افزود : این موسسه خصوصی در زمینه ارایه خدمات بینایی سنجی، شنوایی سنجی نوزادان و آموزش های پیشگیری فعالیت می کند.
وی گفت : علاوه بر این موسسه توانبخشی ،اجتماعی،و پیشگیری درروستای حسین آباد ، موسسه نورالهدی در کالپوش و موسسه خیریه ندای مهرگستر نیز در شهر میامی به مددجویان خدمات می دهند.
وی افزود: بهزیستی در حوزه های مختلف اجتماعی و توانبخشی با توجه به نوع معلولیت مددجویان خدمات مختلفی را ارائه می کند.
جلالی گفت : ارائه ویلچیر ، سمعک، عصا، ارجاع به مراکز گفتار درمانی و کاردرمانی، پرداخت هزینه های حق پرستاری ضایعه نخاعی، تعمیر و مناسب سازی مسکن معلولان و محیط شهری و روستایی بخشی از خدماتی است که بهزیستی به این افراد ارائه می کند.
وی افزود:آموزش های مهارت زندگی، دوره های آماده سازی برای پیشگیری ازمحدودیت ها بویژه درحوزه پیشگیری ازاعتیاد وتامین شهریه دانشجویان زیر پوشش ازدیگر خدماتی است که به مددجویان ارائه می شود.
رئیس اداره بهزیستی میامی درباره خدمات حوزه توانبخشی هم تصریح کرد: هزینه ایاب وذهاب، درمان، و مسافرت های مددجویان درسال 95بیش از152میلیون ریال بوده است که بصورت بلاعوض به افراد زیر پوشش تعلق گرفت.
وی در مورد بیمه کارفرمایی افراد تحت پوشش گفت: بیمه سهم خویش فرمایی معلولان به مبلغ 56میلیون ریال پرداخت شده است وبه کارفرمایانی که معلولین رابه کارگرفته اندبرای تشویق پاداشی پرداخت می شود.
جلالی به برخورداری خانوارهای چند قلو از خدمات و حمایت بهزیستی افزود: 22خانوار 2 قلو و چند قلو زیر پوشش اداره بهزیستی شهرستان میامی هستند، حمایت‌های بیمه‌ای و درمانی و حمایت‌های تغذیه‌ای بخشی از خدماتی است که اداره بهزیستی به خانواده‌هایی که دارای چند قلو هستند، ارائه می کند.
31دانش آموزمعلول،11ضایعه نخاعی ،196 معلول جسمی حرکتی،271 معلول ذهنی ،109 معلول شنوائی، 60معلول اعصاب وروان و61 معلول بینایی از خدمات بهزیستی میامی برخوردارمی باشند.
700معلول درحوزه توانبخشی زیر پوشش اداره بهزیستی شهرستان میامی هستند.
شهرستان میامی بابیش از40هزارتن جمعیت درشرق استان سمنان واقع است.
7357/6167 خبرنگار: علی آقایی** انتشار دهنده: محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.