محمد همتیان روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: ارایه چهار هزار و 600 میلیارد ریال تسهیلات برای استان سمنان هدفگذاری شده است که انتظار می رود با برنامه های راهبردی، این بسته های حمایتی به افزایش اشتغال پایدار و رونق اقتصادی منجر شود.
وی اظهارداشت: بانک های عامل در ارایه تسهیلات رونق تولید به واحد های تولیدی و صنعتی استان سمنان در سال جاری عملکرد مثبتی داشته اند و برنامه های اقتصادی دولت به منظور افزایش رونق اقتصادی در نیمه نخست امسال بسیار قابل توجه است.
همتیان با بیان این که برجام در کاهش نرخ بیکاری در استان سمنان تاثیر مثبتی داشته است، خاطرنشان کرد : تامین بازار فروش و امکان خرید مواد اولیه و خام برای تولید محصولات از دستاوردهای مهم برنامه جامع اقدام مشترک برای افزایش اشتغال در سمنان بوده است.
وی با اشاره به مهم ترین اقدامات دولت تدبیر و امید در سمنان گفت: در 2 سال گذشته 85 میلیارد ریال تفاهم نامه سرمایه‌گذاری با بخش خصوصی منعقد شد که در چند سال آینده نرخ بیکاری در سمنان به صفر به کمتر از هفت درصد می رسد.
به گزارش ایرنا، نرخ مشارکت اقتصادی استان سمنان 39.4 درصد در سال 96 و سهم شاغلان در بخش های مختلف اقتصادی استان سمنان در بخش خدمات بیش از 49 درصد، در بخش صنعت و معدن بیش از 33 درصد و در کشاورزی بیش از 18 درصد است.
7339/6026
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.