حسن ارگی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : شهرستان مهدیشهر 2 ناحیه صنعتی دارد که می توان با افزایش زیرساخت ها، گامی اساسی برای کاهش نرخ بیکاری در منطقه برداشت.
وی اظهارداشت : در نشست های تخصصی متعدد در رابطه با اهمیت زیرساخت برای ورود سرمایه گذاران به استان سمنان بحث شد و باید با برنامه ریزی های منسجم برای رفع این چالش ها اقدام شود.
وی با بیان این که 20 واحد معدنی در مهدیشهر فعال است، خاطرنشان کرد : می توان با راه اندازی واحدهای صنعتی فرآوری مواد معدنی از خام فروشی این منابع جلوگیری کرد.
فرماندار مهدیشهر اضافه کرد : تعداد قابل توجهی از واحدهای صنعتی این شهرستان از نبود نقدینگی و بازار فروش رنج می برند که باید در سال جاری علاوه بر ارایه تسهیلات تولید به این واحدها مشکلات از این دست را برطرف کرد.
ارگی اضافه کرد : دولت تدبیر و امید خدمات ارزشمندی برای بازگرداندن واحدهای صنعتی و تولیدی مهدی‌شهر ارایه کرده است و در 6 ماهه اول امسال بیش از 50 واحد صنعتی نیمه فعال و غیرفعال در شهرستان وجود داشت که هم اکنون این رقم به 23 واحد رسیده است.
وی تصریح کرد : مدیریت در مصرف آب مهم ترین راهکار برای جلوگیری از هدر رفت آب و تلف شدن انرژی در واحدهای تولیدی مهدیشهر است که باید برای بخش قابل توجهی از سرمایه ملی که در بخش کشاورزی هدر می رود سازوکاری تعیین شود.
به گزارش ایرنا، نرخ مشارکت اقتصادی استان سمنان 39.4 درصد در سال 96 و سهم شاغلان در بخش های مختلف اقتصادی در بخش خدمات بیش از 49 درصد، در بخش صنعت و معدن بیش درصد و در کشاورزی بیش از 18 درصد بوده است، از استان سمنان در سال گذشته بیش از 323 هزار تن کالا به ارزش 143 میلیون و 405 هزار و 816 دلارصادر شد که از نظر ارزش در مقایسه با سال 94 حدود 17 درصد افزایش داشته است.
در دولت تدبیر و امید تفاهم نامه اجرای 87 طرح با سرمایه گذاری 6 هزار و 575 میلیارد تومان با بخش خصوصی در استان سمنان امضا شده است.
سهمیه استان سمنان برای پرداخت تسهیلات رونق تولید در سال 96 به میزان 900 میلیارد تومان تعیین شده است.
شهرستان مهدیشهر بیش از 50 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.