محمدرضا رستمی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا شفافیت را یکی از ویژگی های این صندوق خواند و افزود: این صندوق به روستاییان، کشاورزان و عشایری که دستکم یکسال بیمه پرداخت کرده باشد، حقوق از کارافتادگی پرداخت می کند.
وی ادامه داد: کسانی که به از کارافتادگی ناشی از کار دچار شوند، حتی اگر یک روز هم سابقه پرداخت بیمه داشته باشند، حقوق دریافت خواهند کرد ولی اگر از کارافتادگی ناشی از موارد دیگر باشد نیاز به پرداخت دستکم یکسال حق بیمه است.
رستمی گفت: برای روستاییان هشت سطح در آمدی تعریف شده وبراساس حق بیمه هایی که پرداخت می کنند از حقوق بازنشستگی برخوردار می شوند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: یک روستایی در سال چهار میلیون و 800 هزار ریال حق بیمه پرداخت می کند ،که در صورت از کار افتادگی ماهانه دستکم پنج میلیون ریال حقوق بازنشستگی دریافت خواهد کرد که این رقم در برابر حق بیمه های پرداختی آن ها مناسب است.
وی در پاسخ به این که چرا حقوق های بازنشستگی این صندوق نسبت به دیگر بیمه ها پایین تر است ، گفت: بیمه های دیگر ماهانه دستکم 2میلیون ریال حق بیمه دریافت می کنندو همین امر آن ها را قادر می سازد تا بتوانند حقوق های بالاتری پرداخت کنند.
رستمی گفت: در برابر هر یک ریالی که روستاییان به عنوان حق بیمه پرداخت می کنند، دولت نیز 2ریال برای کمک به آن ها پرداخت می کند.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور در باره بیمه نمودن دیگر شاغلان روستاییان مانند زنبورداران هم گفت: زنبورداران و دیگر شاغلان روستایی هم می توانند به همین شکل از خدمات این صندوق بهره مند شوند.
وی ادامه داد: این صندوق بیمه درمانی نداشته و تعهدات بلندمدت دارد ، بنابر این روستاییان، کشاورزان و عشایر باید از بیمه درمانی طرح جامع سلامت استفاده کنند.
وی در باره گسترش کارگزاران این صندوق برای رفاه هرچه بیشتر روستاییان هم گفت: جوانان جویای کار به عنوان بخش خصوصی در گروه های چند نفره می توانند شرکت های را ثبت کنند تا مجوز کارگزاری این صندوق به آن ها داده شود.
رستمی ذر باره دلیل ناشناخته بودن این صندوق میان روستاییان و عشایر هم گفت: کمی تبلغیات و نیز مشکلاتی که روستاییان در پرداخت هزینه بیمه دارند، از علت های آن است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای شرکت در 2 همایش توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به شهرستان های شاهرود و میامی سفر کرده است.
این صندوق تاکنون یک میلیون و 600 هزار خانوار را در کشور زیر پوشش گرفته که در این میان استان آذربایجان شرقی با 170 هزار خانوار در رده نخست و هرمزگان در جایگاه آخر قرار دارد .
ضریب پوشش بیمه این صندوق در کشور کمتر از 30 درصد است و استان سمنان در رده یازدهم و بالاتر از میانگین کشوری قرار گرفته است.
با این که صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اکنون به50 هزارتن از بازماندگان افراد فوت شده حقوق پرداخت می کند، پرداخت مستمری به بازنشستگان صندوق از سه سال دیگر آغاز می شود.
6167/7358 خبرنگار: سروش مولانا ** انتشار دهنده : محسن شاکری
(برای آگاهی از اخبار شهرستان های شاهرود و میامی به کانال تلگرامی اخبار ایرنا شاهرود به آدرس @irnashahroud مراجعه فرمایید)
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.