محمدرضا خباز روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : ظرفیت گردشگری استان سمنان منحصر به فرد است و دستگاه های مسوول باید برای افزایش اشتغال و رونق اقتصادی توجه ویژه ای به این ظرفیت در استان داشته باشند.
وی اظهار داشت : از ظرفیت کویر در استان سمنان نه تنها می توان در رونق اشتغال و کسب وکار در حوزه گردشگری بهره گرفت بلکه بخش خصوصی می تواند برای راه اندازی نیروگاه های برق خورشیدی در این مناطق سرمایه گذاری کند.
وی خاطرنشان کرد : بازسازی استراحتگاه های موقت بین راهی و راه اندازی چشم انداز های مصنوعی دلنواز در مسیر محور ارتباطی مسافران می تواند در اقامت کوتاه مدت هموطنان در نقاط مختلف استان تاثیرگذار باشد.
استاندار سمنان با بیان این که شعار استان از معبر به مقصد باید به معنی واقعی اجرایی شود، اضافه کرد: سالانه بیش از 20 میلیون مسافر از جاده های استان به نقاط مختلف کشور سفر می کنند که می توان با ارایه نظرهای جامع اقتصادی ، گردشگری و تکمیل زیرساخت های نیمه تمام اقتصادی از این تردد ها برای افزایش اشتغال در استان بهره برد.
خباز تصریح کرد : دولت تدبیر و امید همواره توجه ویژه ای به صنعت گردشگری در کشور داشته است و در سال گذشته با تلاش دستگاه های اجرایی مسوول میزان اقامت مسافران در استان سمنان بیش از 20 درصد افزایش یافت.
وی اضافه کرد : جاذبه های طبیعی در استان سمنان منحصربه فرد است و در کمترین زمان ممکن می توان از مناطق کویری به مناطق سردسیری شمال کشور سفر کرد که در نوع خود بسیار ارزشمند است.
به گزارش ایرنا، ظرفیت اقامتی گردشگران در استان سمنان در زمان حاضر هزار و 700 نفر در شب در 54 مرکز اقامتی است که با گشایش هتل ها و اقامت گاه های مختلف در حال ساخت، این میزان ظرفیت تا 2 سال آینده به 2 برابر افزایش خواهد یافت.
تقویت زیرساخت های اقامتی حوزه گردشگری و شعار تبدیل سمنان از معبر به مقصد گردشگری از اهداف استان سمنان برای تقویت و توسعه گردشگری و افزایش اشتغال در این حوزه است به طوری که در 2 سال گذشته 26 اقامتگاه بوم گردی و چند هتل در استان سمنان گشایش یافته است و در حال حاضر 6 اقامتگاه بوم‌گردی و چند هتل در شهرستان های مختلف در حال دریافت مجوز فعالیت و ساخت است.
استان سمنان دارای بیش از یک هزار و 147 اثر تاریخی شناسایی شده است و تا کنون 718 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی این استان به ثبت ملی رسیده است.
7339/6103
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.