ابوالفضل حسن بیگی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : راه اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی قابل توجه در چهار سال آینده در استان سمنان برای کاهش آمار بیکاری و اشتغالزایی برای جوانان دانش آموخته اجتناب ناپذیراست.
وی اظهارداشت : برای افزایش اشتغال و رونق کسب و کار در سمنان باید همگرایی قابل توجه ای در بین مسوولان دستگاه های اجرایی استان وجود داشته باشد و با تفکر جناحی و حزبی مشکلات استان برطرف نمی شود.
وی خاطرنشان کرد : متوسط آمار بیکاری در مناطق روستایی استان سمنان به نسبت جمعیت شهری بیشتر است و باید مسوولان دستگاه های اجرایی با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و توجه به مشاغل خانگی برای رفع این معضل اقدام کنند.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد : در چهار سال گذشته اقدامات گروه اقتصادی و سیاسی دولت یازدهم مطلوب بود و جابه جایی مدیران ارشد دستگاه اجرایی در این استان برای دولت دوازدهم در دستور کار قرار ندارد.
حسن بیکی تصریح کرد : برای کاهش آمار بیکاری در سمنان باید به ظرفیت های موجود گردشگری و اقتصادی مناطق روستایی توجه داشت و این امر نمونه بارز برنامه اقتصاد مقاومتی و توجه به منویات رهبر انقلاب است.
وی اضافه کرد : کمبود آب یکی از مشکلات اساسی در اجرا نشدن طرح های توسعه ای در دامغان است و اکنون بیش از 30 واحد معدنی و صنعتی این شهرستان به دلیل کمبود آب غیر فعال است.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت : متوسط آمار بیکاری در دامغان 12.5 درصد است و بیش از 30 درصد از واحدهای معدنی صنعتی این شهرستان اکنون غیرفعال است و باید با ارایه تسهیلات رونق تولید برای افزایش اشتغال در این شهرستان تلاش کرد.
به گزارش ایرنا، در 6 ماه اول سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.9 درصد و 3 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.