به گزارش ایرنا، امیر شجاعان روز سه شنبه در نشست توسعه دولت الکترونیک با هدف فرهنگ سازی و بهره گیری از تجربیات موفق سطح ملی در سالن یادگار امام خمینی(ره) سمنان افزود: اتصال همه دستگاه های دولتی و اجرایی به پایگاه اطلاعات جمعیتی ثبت احوال، باعث حذف فرآیند دریافت اسناد هویتی مانند کپی شناسنامه و کارت ملی برای احراز هویت مراجعه‌کنندگان در امور مختلف می‌شود و با حذف اینگونه فرآیندها از طریق تحقق کامل دولت الکترونیک، بسیاری از هزینه های میلیاردی مانند جمله نگه‌داری و بایگانی جلوگیری می‌کند.
وی با اشاره به اجرای طرح حذف دریافت کپی شناسنامه و کارت ملی از شهروندان و مراحل نگه داری و بایگانی آن برای اولین در کشور در استان سمنان، افزود: این استان به دلیل دارابودن زیرساخت‌های لازم در زمینه توسعه دولت الکترونیک ظرفیت مطلوبی دارد.
شجاعان، با اشاره به اجرای تمام الکترونیک انتخابات شواهای اسلامی شهر در 139 شهر و 28 استان کشور، افزود: بعد از ارزیابی‌های انجام شده در این استان ها، استان سمنان با توجه به زیرساخت های مناسب در فرآیندهای اجرا، رتبه اول را به خود اختصاص داد.
رییس مرکز توسعه دولت الکترونیک فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور، به حذف کارت ملی و جایگزین شدن کارت هوشمند ملی در کشور اشاره کرد و گفت: ابتدا باید قابلیت های کارت هوشمند ملی را برای شناسایی هر چه آسان تر شناسایی افراد در فضای مجازی با روش‌های الکترونیک سنجیده شود.
وی یاد آور شد: طرح های دولت الکترونیک باید بین تمام استان ها و شرکت های فناوری اطلاعات تقسیم شود، در حالی که اکنون 80 درصد کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان تهران و تنها 20 درصد سهم سایر استان ها متمرکز است.
شجاعان گفت: ایران بعد از کشور روسیه و آمریکا سومین کشور در تربیت دانش آموختگان رشته های مهندسی است که 50 درصد از این مهندسان در رشته های «آی.سی.تی» مشغول به تحصیل و دانش‌آموخته هستند.
وی با اشاره به این که بهره مندی از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات در ایران باید از تمام لحاظ در دستور کار قرارگیرد، خاطرنشان کرد: سرعت و رشد توسعه الکترونیک در ایران منطقی نیست و باید ظرفیت های این بخش با 2 رویکرد ورود بخش خصوصی و تولید ثروت همراه باشد.
وی گفت: تا سال 2020 بیش از 50 میلیارد شی برای کنترل از راه دور به اینترنت اشیا مجهز می شود که توسعه این مسیر در ایران باید گسترش یاید.
رییس مرکز توسعه دولت الکترونیک فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور به 40 میلیون عضو تلگرام در ایران اشاره کرد وبا بیان اینکه اگر نظارت بر این شبکه ها و کنترلی نشود، مدیریت حوزه اجتماعی دیگر مفهوم و کاربری ندارد، اضافه کرد: در حال حاضر نه می توان تلگرام را در ایران متوقف کرد و نه ادامه داد و اتفاقات پی در پی در این فضای اجتماعی نیاز به کنترل دارد.
محمد همتیان معاون استانداری و جمعی از کارشناسان فناوری اطلاعات دستگاه های اجرایی در این نشست حضور داشتند و شرایط راه اندازی سامانه ملی مرکز پایش محیط کسب و کار در استان سمنان در این نشست بررسی شد، استان سمنان در شاخص زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات بعد از تهران رتبه دوم را در کشور داراست و در این استان 67دفتر پیشخوان دولت فعال است.
6103/7344 خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.