منوچهرصادقی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : در 6 ماهه اول امسال بیش از 200 فعال اقتصادی از داخل و خارج از کشور برای شناسایی مهم ترین ظرفیت های اقتصادی به استان سمنان سفر کردند.
وی اضافه کرد : تاکنون قرارداد با 100 فعال اقتصادی با پیش بینی سرمایه گذاری 500 میلیارد ریال در نواحی و شهرک های صنعتی سمنان نهایی شده است.
وی با بیان این که زیرساخت های سرمایه گذاری در سمنان برای جذب فعال اقتصادی مطلوب نیست ، اظهارداشت : کمبود آب مهم ترین مشکل نواحی و شهرک های صنعتی این استان است.
صادقی تصریح کرد : سرمایه گذاری فعالان اقتصادی کشور آلمان در دامغان برای راه اندازی نیروگاه بادی از مهم ترین اقدامان اداره کل دفترجذب و سرمایه گذاری استانداری سمنان در یکسال گذشته است.
مدیرکل دفترجذب و سرمایه گذاری استانداری سمنان یادآور شد : تاکنون بیش از 100 فعالال اقتصادی براساس تفاهم نامه سرمایه گذاری 71 هزار میلیارد ریالی دولت با بخش خصوصی در حال ساخت واحدهای تولیدی دراین استان هستند.
وی اضافه کرد : کاهش آمار بیکاری درسمنان مهم ترین هدف جذب سرمایه گذار است وباید مسوولان دستگاه های اجرایی برای اجرای دقیق برنامه اقتصاد مقاومتی در این استان تلاش کنند.
به گزارش ایرنا، در 6 ماه اول سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.9 درصد و 3 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.