مصطفی شاه حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : درسال گذشته از مجموع حدود 30 واحد فعال با ظرفیت 5.1 میلیون قطعه، حدود 17 هزار تن تخم مرغ در استان تولید شد.
وی بهینه سازی، تجهیز و نوسازی واحدهای موجود را از جمله سیاست های وزارت جهاد کشاورزی ذکر کرد و اظهارداشت: این امر به منظور افزایش بهره وری و ارتقای کیفی تخم مرغ تولیدی و افزایش صادرات انجام می شود.
وی با اشاره به میزان تولید تخم مرغ در کشور، خاطرنشان کرد : سال گذشته 940 هزار تن تخم مرغ تولید شد که حدود 40 هزار تن آن به کشورهای همسایه صادر شد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد : ارزش بیولوژیکی تخم مرغ نسبت به سایر منابع پروتئینی مانند لبنیات،گوشت ها و حبوبات غنی تر است و دارای تمامی اسید آمینه های ضروری برای سلامتی است.
شاه حسینی افزایش سرانه مصرف تخم مرغ را دیگر سیاست های وزارت جهاد کشاورزی برشمرد و افزود : متوسط سرانه مصرف در کشورهای توسعه یافته بیش از 15 کیلوگرم است که این میزان در کشور ما حدود 10 کیلوگرم است.
به گزارش ایرنا، تعداد 39 واحد مرغ تخمگذار دارای پروانه بهره برداری در استان سمنان وجود دارد که 9 واحد از انها غیرفعال است.
از 460 واحد مرغداری در استان سمنان 401 واحد پرورش دهنده مرغ گوشتی است که حدود 12 درصد آنها غیرفعالند، میزان مصرف گوشت مرغ مردم استان روزانه 36 تن است و بیش از 75 درصد مرغ تولیدی استان سمنان به تهران ارسال می شود.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.