حمیدرضا حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : تعاونی ها نقش اساسی در ساماندهی و فروش محصولات تولیدی عشایر سمنان دارند و باید با اتخاذ تدابیر راهبردی برای راه اندازی آن اقدام کرد.
وی اظهارداشت : در فصل های سرد سال ،بیماری های واگیردار مهمان ناخوانده دام های عشایر استان است و راه اندازی تعاونی ها در ارسال به موقع داروهای دامی به دامداران بسیار تاثیرگذاراست.
وی ادامه داد : سالانه بیش از یکهزار تخت فرش دستباف با هنرمندی زنان عشایردر استان سمنان بافته می شود اما به دلیل نبود بازار فروش ،درچند سال گذشته شاهد بی میلی این بانوان در تولید این محصولات بوده ایم.
مدیرکل امور عشایری استان سمنان با بیان این که بیش از 400 پنل خورشیدی برای تولید برق در بین عشایر استان سمنان تا پایان امسال توزیع می شود، اضافه کرد : برای نصب یک پنل های خورشیدی در چادر عشایری بیش از چهار میلیون ریال اعتبار نیاز است.
حسینی تصریح کرد : با فعال سازی تعاونی ها عشایر استان می توانند در فروش برق تولیدی با نصب پنل خورشیدی اقدام کرد ، گفت : تاثیر مثبت تعاونی بر افزایش رونق اقتصادی در بخش عشایر سمنان نمونه واقعی اجرای اقتصاد مقاومتی است.
وی با بیان این که در سال گذشته بیش از 27 میلیارد ریال تسهیلات با سود چهار درصد به عشایر استان سمنان پرداخت شد، گفت : ماندگاری شغل دامداری در بین عشایر استان از اهداف اساسی ارایه این تسهیلات است.
حسینی تصریح کرد : : 12 صندوق کارآفرینی زنان عشایر در استان سمنان فعال است و با راه اندازی تعاونی ها می توان برای کاهش رونق اقتصادی دراین بخش تلاش کرد.
مدیرکل امورعشایری استان سمنان بیان داشت : چهار تعاونی عشایری تا پایان امسال در سمنان راه اندازی می شود که برای کارایی این تعاونی ها ارایه تسهیلات و حمایت مسوولان دستگاه های اجرایی ضروری است.
به گزارش ایرنا، تعداد خانوار عشایری در استان سمنان سه هزار و 181 خانواراست و سرانه دام عشایر استان 250 راس و نسبت دام عشایر استان به کشور سه و بیست و پنج دهم درصد است.
بیش از یک میلیون و 604 هزار راس دام سبک و 104 هزار و 970 راس دام سنگین در استان سمنان وجود دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.