علی اصغر مجد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : بیش از 70 درصد از اراضی کشاورزی دامغان به صورت غرقابی آبیاری می شود و با نصب سامانه های نوین آبیاری در یک هکتار می توان از هدر رفت سالانه یکهزار لیترآب جلوگیری کرد.
وی اظهارداشت : در دولت تدبیر و امید بیش از پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی دامغان به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شد و برای چهار سال آینده نصب این سامانه ها در 15 هزار هکتار دیگر از این اراضی برنامه ریزی شده است.
وی خاطرنشان کرد : بیش از 15 هزار بهره برداری در 40 هزار هکتار از اراضی کشاورزی دامغان فعالیت می کنند و برای ماندگاری شغل کشاورزی و معضل کمبود آب در این بخش باید برنامه ریزی کلانی انجام داد.
فرماندار دامغان با بیان این که استقبال مردم این شهرستان برای نصب سامانه های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی رضایت بخش نیست ، گفت: در سال گذشته فراخوان نصب این سامانه ها در سه هزار هکتار داده شد که فقط در یکهزار هکتار این طرح اجرایی شد.
مجد اضافه کرد : کمبود آب در بخش کشاورزی و صنعت دامغان بسیار محسوس است و باید با اتخاذ برنامه های راهبردی از هدرفت آب جلوگیری کرد.
فرماندار دامغان تصریح کرد : هفت روستای این شهرستان با مشکل کمبود آب مواجه است و نصب این سامانه ها راهکاری منسجم و عملیاتی برای تثبیت جمعیت دراین مناطق است.
به گزارش ایرنا، بیش از 80 درصد پسته استان سمنان در دامغان تولیدی می‌شود و در سال جاری پیش بینی می شود از باغ های این شهرستان 45 هزار تن برداشت شود، تولید انواع محصولات کشاورزی استان سمنان در سال زراعی گذشته حدود 10 درصد و تولید محصولات راهبردی کشاورزی در این استان 33 درصد افزایش یافت، در استان سمنان 45 هزار بهره بردار در بخش های مختلف فعالیت دارند
شهرستان دامغان بیش از90 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.