به گزارش ایرنا، محمد رضا خباز روز یکشنبه در هشتادمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری، گفت: در مجموع امسال در استان 568 واحد تاییدشده سامانه بهین یاب متقاضی تسهیلات رونق تولید به بانک معرفی شده اند که از این تعداد در این نشست 169 واحد شامل 63 واحد صنعتی و 106 واحد کشاورزی استان برای دریافت یکهزار و 550 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید تایید شدند.
خباز با بیان اینکه از محل سهمیه استان سمنان از سال گذشته، 560 میلیارد ریال از اعتبارات به امسال منتقل شد، افزود: با تخصیص اعتبارات به این طرح ها برای 936 تن اشتغال ایجاد می شود.
وی با اشاره به این که پارسال سهمیه استان سمنان از تسهیلات رونق تولید در سامانه بهین یاب چهار هزار و 600 میلیارد ریال بود، تصریح کرد: از این میزان در سال گذشته بیش از 83 درصد اعطای تسهیلات محقق شد.
استاندار سمنان گفت: در سال گذشته 2 برابر سهمیه استان، به بانک ها واحد متقاضی تسهیلات معرفی شد که هدف از این اقدام، تامین جایگزین برای متقاضیانی بود که به هر دلیل موفق به دریافت تسهیلات نشدند تا به این شیوه میزان جذب تسهیلات تا جای ممکن محقق شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان نیز در این نشست، گفت: تا کنون یکهزار و 175 واحد صنعتی در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند.
بهروز اسودی با بیان این که از تعداد کل ثبت نام کنندگان در سامانه بهین یاب تعداد 66 واحد ثبت نامشان ناقص بود که بازگردانی شد، تصریح کرد: 546 واحد ثبت نام کرده در سامانه در مرحله بررسی در کارگروه قرار دارند.
وی با اشاره به این که در 6 ماهه نخست امسال 195 واحد ثبت نام کننده در سامانه بهین یاب از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان برای دریافت تسهیلات رونق تولید به بانک معرفی شده اند، افزود: 2 هزار و849 میلیارد ریال تسهیلات به این واحدها اعطا شد.
وی با اشاره به 373 واحد تایید شده از سوی سازمان جهادکشاورزی برای دریافت تسهیلات رونق تولید، خاطرنشان کرد: در این بخش، هشت هزار و 30 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای متقاضی اعطا شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: بیشترین تسهیلات در حوزه صدور پروانه بهره برداری صنعتی، طرح های ایجادی، بازسازی و نوسازی پرداخت شده است.
در این نشست، مصوبات تسهیلات رونق تولید سازمان صنعت معدن و تجارت و سازمان جهاد کشاورزی بررسی شد و گزارش هایی درباره عملکرد بانکهای عامل استان در خصوص عقد قرارداد و پرداخت تسهیلات رونق تولید در بخش‌های صنعتی، معدنی و کشاورزی و پایش تسهیلات ارایه شد و برای حل مشکلات بانکی ، مالیات و تامین اجتماعی پنج واحد تولیدی تبادل نظر شد.
به گزارش ایرنا، در نقاط مختلف کشور 929 شهرک و ناحیه صنعتی فعال است که از این تعداد 25 شرکت و ناحیه صنعتی در استان سمنان مستقر است، و بیش از یک هزار و 160 واحد تولیدی و صنعتی شامل 64 درصد از کل واحدهای تولیدی استان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی قرار دارد و در این هشتاد نشست کارگروه برگزار شده مشکلات 474 واحد تولیدی استان بررسی شده است.
7342/6103 خبرنگار: الناز ملکی ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.