مهدی زندیه وکیلی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: سمنان ظرفیت های فرهنگی، طبیعی و تاریخی قابل توجهی دارد که باید با ساخت چندین هتل، اقامتگاه های بوم گردی و بین راهی گردشگران برای کاهش آمار بیکاری در این استان گام برداشت.
وی گفت: توجه به بخش گردشگری ارزان ترین مسیر برای افزایش اشتغال در استان است و توجه به این بخش اجرای دقیق منویات رهبرانقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال است.
وی اضافه کرد: در 2 سال گذشته اقدامات بسیار ارزشمندی دربخش گردشگری در سمنان انجام شد و ساخت بیش از 35 اقامتگاه بوم گردی در این استان نمونه ای از این اقدامات است.
زندیه وکیلی تصریح کرد: میزان ماندگاری مسافر در استان سمنان در سال 92 به طور متوسط یک شبانه روز بود و امسال به بیش از 2 شبانه روز رسید که این امر در افزایش اشتغال در استان تاثیر شایانی دارد.
وی خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید برای بیش از یکهزار نفر تنها در بخش گردشگری در استان سمنان اشتغالزایی شد و با توجه به تکمیل بیش از 20 واحد گردشگری تا پایان سال 97، پیش بینی می شود برای بیش از 2 هزار نفر دیگرهم در این بخش اشتغالزایی شود.
معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری سمنان خاطرنشان کرد: برگزاری همایش های سرمایه گذاری مهم ترین راهبرد برای افزایش اشتغال در بخش گردشگری است و در 2 سال گذشته بیش از 20 هزار میلیارد ریال تفاهم نامه با فعالان اقتصادی در این بخش در این استان امضا شد.
به گزارش ایرنا، سالانه بیش از 20 میلیون مسافر و گردشگر از استان سمنان عبور می کنند، این استان دارای بیش از هزار و 147 اثر تاریخی شناسایی شده است و تا کنون 718 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی این استان به ثبت ملی رسیده است.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.