حسن ارگی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : به دلیل فرسودگی بیمارستان 65 تختخوابی 15 خرداد مهدیشهر، ساخت بیمارستانی با 85 تخت در سال 80 در منطقه دربند این شهرستان در دستور کار قرار گرفت.
وی اظهارداشت : به دلیل مشکلات مالی و نبود اعتبار، ساخت این طرح مهم ملی در چند ماه گذشته متوقف شده بود که با تخصیص اعتبار و پرداخت 30 میلیارد ریال به پیمانکار در چند روز آینده شاهد ادامه فرآیند ساخت بیمارستان خواهیم بود.
وی پیشرفت فیزیکی این بیمارستان را بیش از 65 درصد اعلام و اضافه کرد : تاکنون برای ساخت این مرکز درمانی بیش از 80 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
فرماندار مهدیشهر ادامه داد : اکنون بخش قابل توجه ای از مراحل درمانی بیماران این شهرستان در کلینیک تخصصی شهرستان انجام می شود که این مرکز درمانی جوابگوی تعداد قابل توجه مصدومان و بیماران نیست.
ارگی تصریح کرد : اداره کل مسکن و شهرسازی استان سمنان به عنوان متولی ساخت این بیمارستان باید برای تکمیل این طرح مهم بهداشتی و درمانی اقدام کند.
ارگی با بیان این که با ساخت این بیمارستان 85 تختخوابی خدمات تخصصی در بخش های قلب و عروق و آزمایشگاهی به بیماران ارایه می شود ، گفت: برای تجهیز این بیمارستان به سامانه های بهداشتی به روز بیش از 60 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
شهرستان مهدیشهر بیش از 50 هزارنفر جمعیت دارد.
دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان حدود 2 هزار و 600 دانشجو در هشت دانشکده دارد که 2 رشته در مقطع کاردانی، 18 رشته در مقطع کارشناسی، 10 رشته در مقطع کارشناسی ارشد، 2 رشته در مقطع پزشکی عمومی، پنج رشته در مقطع دکتری و پنج رشته دستیاری را شامل می شود، 6 بیمارستان و مراکز درمانی و آموزشی در شهرستان های سمنان، دامغان، گرمسار، مهدی‌شهر، سرخه و آرادان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان است.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.