مدیرارتباطات سازمان بسیج هنرمندان استان سمنان شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: این نمایش به همت هیات آیینی - مذهبی عرفان بسیج هنرمندان شاهرود، گروه فرهنگی تسنیم و گروه آوای خورشید (ناشنوایان) برگزار می شود.
عباس اعتماد اضافه کرد: روز عاشورا همزمان با حرکت دسته زنجیرزنی مهدیه بزرگ شاهرود، در سنتی چندین ساله نمایشی درچهار راه مدرسه قلعه شاهرود با حضور مردم اجرا می شود.
وی با اشاره به اجرای متفاوت این نمایش در محرم امسال،بیان کرد: با توجه به اینکه دراین برنامه از شیوه‎های نوین نمایشی استفاده شده وتلفیقی از نماهنگ، روایت و مداحی بوده و سبکی جدیدی در این عرصه به‎شمار می‌ رود، مورد استقبال پرشورمردم عزادار قرار خواهد گرفت .
اعتماد تعداد بازیگران وعوامل آن را بیش از 50 تن اعلام کرد و گفت: چند وداع در واقعه عاشورا ، رشادت های حضرت ابالفضل (ع) واسرای کربلا، رسالت حضرت زینب(س) وظلم هایی که براهل بیت امام حسین (ع) رواداشتند به نمایش گذاشته می‌شود.
وی افزود: طراحی صحنه ودکور این نمایش به عهده محسن کلانتری ازهنرمندان شاهرودی است.
اعتماد یادآور شد: مجموعه های فرهنگی و هنری دست اندر کار در اجرای نمایش، تاکنون برنامه های مختلف نمایشی رادرسطح شهرستان اجرا کرده و این نمایش نیز درچند شهر استان و بویِژه روز سیزدهم محرم درشهر تهران به اجرا درخواهد آمد.
نمایش آیینی 'رعد وداع'، روزعاشورا ساعت 16 در چهارراه مدرسه قلعه شاهرود برگزار می شود.
در شهرستان شاهرود 163 مرکز فرهنگی- هنری فعالیت می کنند و بر اساس برنامه پنج ساله این مراکز باید تا سال 1400 به 418 مورد افزایش یابد.
پارسال 137 برنامه هنری و فرهنگی در شاهرود اجرا شد و امسال نیز 46 برنامه فرهنگی، 33 برنامه هنری و 25 برنامه قرآنی در شاهرود اجرا می شود .
در شهرستان شاهرود9 انجمن فرهنگی و هنری فعال و 50 کانون فرهنگی و هنری مساجد زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کار می کنند.
7359/7177 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشار دهنده: محسن شاکری
(برای آگاهی از اخبار شهرستان های شاهرود و میامی به کانال تلگرامی اخبار ایرنا شاهرود به آدرس @irnashahroud مراجعه فرمایید)
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.