علی اصغر مجد روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : تاکنون به 20 واحد معدنی دامغان 200 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید پرداخت شد و برای افزایش اشتغال در این شهرستان این راهبرد تا پایان امسال ادامه می یابد.
وی اظهارداشت : اکنون 15 واحد معدنی دامغان برای دریافت تسهیلات رونق تولیدبه بانک های عامل استان معرفی شدند که انتظار می رود تا پایان سال جاری 10 واحد معدنی شهرستان بیش از 150 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کنند.
وی تصریح کرد : با ارایه تسهیلات رونق تولید به این واحدها برای بیش از 550 نفر اشتغالزایی می شود و با این راهبرد می توان برای کاهش آماربیکاری در این شهرستان اقدام کرد.
فرماندار دامغان با بیان این که کمبود آب یکی از مشکلات اساسی در اجرا نشدن طرح های توسعه ای در بخش معدن در این شهرستان است ، گفت: بیش از 20 واحد معدنی دامغان در چهار سال گذشته به دلیل کمبود آب تعطیل شدند.
مجد اضافه کرد : با وجود برخوداری دامغان از 30 درصد معادن استان سمنان اما هیچگونه واحد تولیدی فرآوری این مواد ارزشمند وجود ندارد که باید مسوولان دستگاه های اجرایی مربوط برای رفع این مشکل اقدام کنند.
به گزارش ایرنا، بیش از 150 واحد استخراج مواد معدنی در دامغان وجود دارد که 110 واحد از آن فعال است.
شهرستان دامغان بیش از 90 هزار نفر جمعیت دارد.
استان سمنان هزار و 700 پروانه بهره برداری در بخش صنعت و معدن و بیش از 40 هزار بهره بردار در بخش های مختلف کشاورزی دارد، سهم اشتغال استان سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد و در کشاورزی بیش از 14 درصد و تولید ناخالص استان سمنان در حدود 18.2 درصد مربوط به بخش کشاورزی و حدود 22 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.
6026/7339
**خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.