حجت الاسلام محمدرضا شمس الدین روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دورشدن از اصل معرفت حسینی، پرداختن به مسایل حاشیه‌ای در سوگواری نهضت عاشورا و استفاده از تبل، طوق و علم های نامتعارف با هزینه های گزاف، نامعقول و غیرمنطقی است و مانع کسب فیض از مکتب عاشورا خواهد شد.
وی با اشاره به این که از تبل ها در گذشته برای خبر دادن به مردم استفاده می شد، خاطرنشان کرد: استفاده از تبل برای آگاهی بخشی از مصیبت شهدا و عزمت عاشورا در ماه محرم باید در حد معقول و مطابق با فرهنگ عاشورایی باشد.
رییس ستاد اقامه نماز استان سمنان یادآورشد: در برخی موارد افرادی که در شرایط اقتصادی مناسبی نیستند، هزینه های 200 تا 300 میلیون ریالی برای خرید تجهیزات، نمادها، طوق ها و علم های دسته‌های عزاداری را متحمل می‌شوند که این کار غیرمنطقی و مطابق با اسلام نیست.
وی با اشاره به این که برای جلوگیری از انحراف در بیان مصیب واقعه کربلا و وقایع رخداده در نینوای حسینی، مداحان باید از منابع معتبر برای کار خود استفاده کنند، افزود: منابعی از جمله کتاب لهوف سید بن طاووس مقتل امام حسین (ع)، مقتل الحسین (ع) عبدالرزاق موسوی مقدم و کتابی که به تازگی از 12 کتاب مقاتل امام حسین (ع) جمع آوری شده است، از منابع مورد تایید برای بیان مداحان است.
رییس ستاد اقامه نماز استان سمنان گفت: بر طبق اصل تطابق دین با سیاست و با توجه به قرار داشتن در برهه زمانی کنونی، برخی رهنمودهای سیاسی در آیین های مذهبی ناگریز است، اما مداحان نباید در آیین های مذهبی جریان سیاسی خاصی را دنبال کنند.
یک هزار و 400 هیات مذهبی در استان سمنان وجود دارد و بیش از 2 هزار و 200 مداح در این استان شناسایی شده است، یکهزار و 186 مبلّغ ویژه ماه محرم به نقاط مختلف استان اعزام شدند.
7344/6103 خبرنگار: امیرحسین کاشی‌منش ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.