علینقی حیدریان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : افزایش تدریجی ریزگردها و کانون های فرسایش بادی در عرصه های بیابانی سمنان اکنون به عنوان یک معضل جدی مطرح است که باید با ارایه راه کارهای راهبردی برای گسترش این پدیده مقابله کرد.
وی اظهارداشت : شهرستان های سمنان، گرمسار و دامغان به دلیل وسعت عرصه های بیابانی در معرض خطر حرکت ماسه روان و ریزگردها قرار دارند و باید با کاشت نهال و افزایش پوشش گیاهی به جنگ این پدیده نامبارک رفت.
وی ادامه داد : بیش از یکهزار هکتار از عرصه های بیابانی سمنان با پدیده فرسایش بادی مواجه است که باید با جلوگیری از روند افزایشی قاچاق تاغ در این عرصه ها اقدام کرد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان تصریح کرد : از9.7 میلیون هکتار از عرصه های طبیعی سمنان تنها کمتر از 70 نیروی انسانی حفاظت می کند و این تعداد نیرو جوابگوی حفظ و احیا منابع طبیعی این استان نیست.
حیدریان تصریح کرد: دستگاه های قضایی و انتظامی برای جلوگیری از قاچاق بی رویه تاغ از عرصه بیابانی سمنان با اداره کل منابع طبیعی سمنان همکاری کنند و با برخوردهای قانونی می توان بخش قابل توجه ای از تاغزارهای سمنان را احیا کرد.
مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری سمنان گفت: برای حفاظت از عرصه های طبیعی سمنان بیش از 500 نیروی انسانی لازم است که باید با تخصیص اعتبار در کمترین زمان ممکن برای جذب این افراد اقدام کرد.
به گزارش ایرنا، از 9.7 میلیون هکتار وسعت استان سمنان، 55 درصد نواحی بیابان و خشک، 38.5 درصد مراتع، 2 درصد اراضی کشاورزی و 3.6 درصد جنگل است، در سمنان 22 کانون بحران فرسایش بادی وجود دارد که حدود یک میلیون و 263 هزار هکتار از اراضی استان را تشکیل داده است.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.