محمد همتیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : در سال 95 با ارایه تسهیلات رونق تولید بیش از هشت هزار شغل در استان ایجاد شد که پیش بینی می شود که با بازگشت بیش از 200 واحد صنعتی دیگر به چرخه تولید آمار بیکاری در سمنان به میزان قابل توجه ای کاهش یابد.
وی اظهارداشت : ارایه تسهیلات رونق تولید در کنار برگزاری همایش های سرمایه گذاری 2 رکن اساسی برای افزایش اشتغال در سمنان است و دولت تدبیر و امید به خوبی در حال انجام این برنامه هاست.
وی اضافه کرد : اکنون زیرساخت لازم برای سرمایه گذاری در مناطق ویژه و شهرک های صنعتی سمنان فراهم است و نباید کمبود آب مانعی برای اجرای طرح های توسعه ای اقتصادی در سمنان شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری سمنان ادامه داد : در چهار سال گذشته متوسط آمار بیکاری در این استان از 12.5 درصد به کمتر از 9 درصد کاهش یافته است که این امر نشان دهنده برنامه ریزی های منسجم دولت تدبیر و امید برای رفع مشکلات کشور است.
همتیان اضافه کرد : کمبود آب یکی از مشکلات اساسی برای راه اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی است که باید با انتقال آب خزر به این استان سمنان در بلند مدت برای رفع این معضل اقدام کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری سمنان افزود : اجرای دقیق برنامه اقتصاد مقاومتی شاه کلید رفع مشکل بیکاری است و با اراده مردم و مسوولان در چهارسال آینده منویات رهبر انقلاب در این اجرای این طرح مهم ملی در سمنان تلاش می شود.
به گزارش ایرنا، در 6 ماه اول سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.9 درصد و 3 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
استان بیش از 700 هزار نفری سمنان یکهزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.