علینقی حیدریان روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: افزایش پوشش گیاهی به دلیل قاچاق بی رویه تاغزارها در مناطق بیابانی سمنان اجتناب ناپذیراست.
وی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از تشدید بحران بیابانزایی در عرصه های بیابانی سمنان بیش از 2 هزارمیلیارد ریال اعتبار نیازاست، اما تاکنون به دلایل مختلف برای رفع این معضل، اعتبار قابل توجهی در چندسال گذشته تخصیص نیافته است.
وی تصریح کرد: سالانه بیش از 20 تن تاغ از عرصه های بیابانی سمنان به استانهای همجوار برای تهیه زغال قاچاق می شود و همکاری دستگاه قضایی و فرماندهی انتظامی استان برای دستگیری و پیگرد قانونی قاچاقچیان ضروری است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: تشدید بحران بیابانزایی سالانه بیش از 30 میلیارد ریال از نظر اقتصادی و زیست محیطی به سمنان خسارت می زند و با نگاهی اصولی و واقع‌بینانه برای رفع این چالش مهم اقدام کرد.
حیدریان با بیان اینکه کاهش پوشش گیاهی در عرصه های بیابانی سمنان در گسترش ریزگرد و آلودگی هوا تاثیرگذار است، گفت: اکنون شهرستان های سمنان و گرمساربه دلیل همجواری با عرصه های بیابانی، همواره در زمستان با آلودگی نسبی هوا روبه رو هستند.
از 9.7 میلیون هکتار وسعت استان سمنان، 55 درصد نواحی بیابان و خشک، 38.5 درصد مراتع، 2 درصد اراضی کشاورزی و 3.6 درصد جنگل است.
7339/6103 خبرنگار: محمدرصا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.