عباسعلی طالب بیدختی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود : این همایش صبح امروز سی ویکم شهریور در بیش از چهار هزار نقطه در ایران اسلامی برگزار شده است.
وی با بیان این که این آیین در مناطق شهری و روستایی استان سمنان برنامه ریزی شده بود، اظهار داشت: امسال در این همایش حسینی در استان بیش از 75 هزار نفر شرکت کردند که به نسبت سال گذشته افزایش داشته است.
وی با اشاره به این که همایش شیرخوارگان همزمان با اولین جمعه ماه محرم برگزار شد، اضافه کرد : این همایش در سمنان ساعت هشت و 30 دقیقه صبح امروز در مصلی نماز جمعه با استقبال خوب شهروندان برگزار شد.
طالب بیدختی تصریح کرد : همچنین لباس، سربند و نذرنامه، ویژه شیرخوارگان نیز همزمان با روز برگزاری آئین شیرخوارگان در محل برگزاری همایش توزیع شد.
وی مداحی، نمایش نمادین شهادت و حمل گهواره حضرت علی اصغر(ع)، قرائت زیارت عاشورا، دمام زنی، مرثیه سرایی و سخنرانی را از جمله بخش های مختلف همایش شیرخوارگان حسینی در استان اعلام کرد.
مسوول مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) استان سمنان تصریح کرد : همچنین نذرنامه به وسیله مادران شیرخوارگان حاضر در همایش همزمان با سراسر کشور ساعت 10 صبح امروز خوانده شد.
به گزارش ایرنا، در همایش شیرخوارگان حسینی سال گذشته در استان سمنان بیش از 70 هزار نفر شرکت کردند.
7339/6026
* خبرنگار : محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.