سیدمحمدرضا هاشمی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در سال 95 بیش از 140 واحدصنعتی و تولیدی شهرستان شاهرود با رفع مشکلات بیمه‌ای و مالیاتی و ارایه تسهیلات رونق تولید به چرخه فعالیت بازگشت.
وی افزود: با رفع مشکلات متعدد واحدهای صنعتی و تولیدی بیش از هفت هزار شغل در شاهرود به وجود آمد که می توان با برنامه ریزی های بیشتر اشتغال قابل توجه دیگری را در شرق استان سمنان نیز به وجود آورد.
وی تصریح کرد: بیش از 40 درصد از واحد تولیدی بخش کشاورزی استان سمنان در شهرستان شاهرود و میامی واقع است و باید با ارایه بسته های حمایتی در زمینه‌های بیمه محصولات کشاورزی در برابر سرمازدگی در رونق بازار این قشر از جامعه تلاش کرد.
هاشمی اضافه کرد: بازگشت کارخانه کنسانتره شاهرود به چرخه تولید از دستاوردهای ارزشمند دولت تدبیر و امید بود که با فعال‌سازی این واحد از خسارت یکهزار و 400 میلیاد ریالی کشاورزان این شهرستان به دلیل فاسد شدن محصولات کشاورزی جلوگیری شد.
فرماندار شاهرود گفت: زیرساخت های لازم مانند برق، آب و گاز برای سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی در نواحی و شهرک‌های صنعتی شاهرود بر اساس نیاز منطقه‌ای فراهم است.
هاشمی ادامه داد: شهرستان شاهرود اکنون با چالش کمبود آب 200 لیتر برثانیه مواجه است که انتقال آب از سرچشمه های قطری به این شهرستان در میان و بلندمدت می تواند در فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی با تامین آب مورد نیاز موثر باشد.
فرماندار شاهرود گفت: برای افزایش اشتغال و رونق کسب و کار در شاهرود باید به بخش خصوصی میدان داد و از تمام دستگاه های اجرایی این شهرستان خواسته شده تا با فعالان اقتصادی که قصد راه اندازی واحدهای صنعتی را دارند نهایت همکاری را داشته باشند.
بر اساس سرشماری عمومی سال 95 شهرستان شاهرود بیش از 218 هزار نفر جمعیت، بیش از 250 واحد صنعتی دارد.
به گزارش ایرنا، در سه ماه اول سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.8 درصد و 2 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
7339/6103 گزارش: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.